måndag 23 september 2024

helgen....

....de flesta utemöbler är nu insatta eller inslagna i presenning.

Min hjälpreda har inspekterat och godkänt inslagningen.  


Nu ska bara hundra krukor grävas ner också..... nä det är inte hundra, men det känns som så innan jobbet är gjort.  De större buskarna jag haft på trädäcket i sommar måste ner i jorden så att de får vatten ovanifrån och så att de inte fryser för mycket om fötterna i vinter.
Pelargonerna, Olivträden och min 
Bägarranka får stå ute lite till, samma sak med Dahliorna  -som inte blommat speciellt bra. Har inte bestämt mig ännu om jag ska ge bort resterande eller om jag ska lägga dem i källaren. 
Näckrosorna ska jag sätta in i slutet av veckan har jag tänkt. 


2 kommentarer:

  1. Det är mycket som ska fixas med växterna, att ha en trädgård innebär ju arbete så klart. En del roligare än andra :) Ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  2. Är man trädgårdsentusiast som du och vill ha en blomstrande sommar följer "skitjobbet" med automatiskt, både under våren och nu under hösten. Men jag gissar att du föredrar trädgårdsarbete istället för snöröjning;-)

    SvaraRadera