lördag 14 september 2024

hoppa på tåget # Fredagen den 13 onde

Åter lördag och Åke har startat upp tåget!

Dagens resmål fredagen den13:e

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska presentera. Börjar väl med att gratulera alla som hade namnsdag igår fredag den 13 september - Grattis Sture!

Nja, gammalt skrock om fredag den 13e, bryr jag mig inte om - utan det är en fredag som alla andra. Kan inte minnas att jag råkat ut för något oturligt just detta datum. Det ska bli spännande och se vad ni andra har med er i bagaget idag. Ha nu en fin lördag!


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!

Kommande platser att besöka är: 

21 september: Ljudlöst

28 september: Humla

5 oktober: Spår

12 oktober: Garage

19 oktober: Höstens nyanser                                                                              

26 oktober: Grill minne 2024

2 november: Vilt djur

9 november: President

16 november: Tändsticka

23 november: Marilyn Monroe

30 november: Ljus

7 december: Julbak

14 december: Lucia

21 december: Julbock

28 december: Tomte

9 kommentarer:

  1. Men så trevligt att du är med på tåget :) Inga incidenter för din del då alltså. Men så trevligt att du bryr dig om oss andra :) Sture har jag en tremänning som heter, jag kanske ska ta och ringa och gratulera han... tack! Trevligt att du länkar :) Önskar dig en fortsatt trevlig lördag, hoppas solen lyser också.

    SvaraRadera
  2. Jag tror som du, jag tror inte på att nummer tretton är ett olyckstal..inte fredagen heller. I Svenskfinland är det Ylva som hade namnsdag igår om jag inte här helt ute och cyklar.
    Ha en fin lördag med dina pälsklingar!

    SvaraRadera
  3. Verkar som om vi är två som har svårt att "prestera" idag..... ;) Ha en fin lördag den 14:e!

    SvaraRadera
  4. Svårt att prestera något olycklig om gårdagen 🤔💭 det var väl en dag som de övriga som staplas bakom mig… jag vet att någon jag känner gifte sig fredagen den 13 😜
    Kram och tack för gårdagens kommentar❣️

    SvaraRadera
  5. Jag tänker som du ... vadå otursdag just för att det är den trettonde?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Har bara råkat ut en enda gång för något en fredag den 13, så statistiskt sett så är det ju inte en otursdag.

    Tillönskar dig en fin kväll.

    SvaraRadera
  7. Samma här...ingen otursdag just den dagen inte...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Vi verkar vara fler, majoriteten faktiskt som inte verkar vara vidskepliga. Bra där!
    Rolig twist med namnsdagen. Så kreativ du är:-)

    SvaraRadera
  9. Jag växte upp med en mycket vidskeplig mormor, brödet fick inte ligga upp och ner, man skulle spotta efter svarta katter, inga nycklar på bordet, ja det fanns tusen olika grejer att hålla reda på, de flesta har jag glömt...tack o lov har vidskepelserna fått ge vika, lite kul var de ändå...

    SvaraRadera