lördag 7 september 2024

hoppa på tåget #bok

 Första lördagen i september, Åke rullar ut med tåget och idag reser vi in i böckernas värld.

Jag ställde mig framför en utav mina bokhyllor (jo, jag har flera utplacerade här hemma).

Blundade och satte fingret på en pocketbok. Här kommer det 4e stycket: 

Allting har förändrats. Imorgon börjar min cellgiftsbehandling. Och den är torsdagen åt jag mina pannkakor kalla. 

Den här boken jag läste 2013 ( när jag läst klart en bok så skriver jag årtal i den)

Boken heter I kroppen min: resan mot livets slut och alltings början

Författare Kristian Gidlund

Den här boken berör. Har du inte läst den - gör det! 

(bild från veckans kvällspromenad - tagen i farten)



Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!


Kommande platser att besöka är: 

14 september: Fredagen den 13 onde (HUA)


21 september: Ljudlöst

28 september: Humla

5 oktober: Spår

12 oktober: Garage

19 oktober: Höstens nyanser                                                                              

26 oktober: Grill minne 2024

2 november: Vilt djur

9 november: President

16 november: Tändsticka

23 november: Marilyn Monroe

30 november: Ljus

7 december: Julbak

14 december: Lucia

21 december: Julbock

28 december: Tomte

12 kommentarer:

  1. Så trevligt att du klev ombord :) Vilken gripande bok du tog med. Allting har förändrats. Imorgon börjar min cellgiftsbehandling. Och den är torsdagen åt jag mina pannkakor kalla.

    Att sitta i den situationen kan inte vara lätt på långa vägar...

    Bilden till får en att stanna upp och tänka ytterligare på hur skört livet kan vara... tack så mycket för länken. Önskar dig en fortsatt trevlig fin lördag.

    SvaraRadera
  2. Resan mot livets slut, jo, tungt det där men det är som det är antar jag.
    Böcker som berör är ganska få här i min bokhylla, tackar för tipset.

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  3. Tack för boktipset! Jag hade tänkt anteckna alla bokförslag som dyker upp i dag och så småningom kanske även läsa dem.
    Trevlig lördag! /Ingrid

    SvaraRadera
  4. Kristian Gidlund har jag läst men troligen inte den boken du öppnade...Ska lägga titeln på minnet. Tack LillaSyster!

    SvaraRadera
  5. Gripande bok detta, jag har inte läst den då jag inte är någon bokmal. Men jag har sett denna och varit lite intresserad av att läsa, eller lyssna på - Ljudbok.

    Denna bok berör verkligen då min Mamma dog av cancer i min tidiga ålder av 8år. Hon blev endast 32 år och till yrket var hon Lärarinna på den skolan jag gick.. De var tungt att vara bredvid och se allt.. Nåväl.. Tack för boktipset! Skall kika efter om den finns på ljudbok..

    Ha nu en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag följde hans blogg och hans sätt att skriva var helt fantastiskt. Har inte läst boken men har tänkt att göra det.

    SvaraRadera
  7. Kan Du tänka Dig att jag tog igen Din bok på citatet.
    Jag läste den boken och Huvva så jobbigt det var och lättläst var den inte.
    Men jag säger som Du: Har Du inte läst den så läs‼️

    Nu sitter Karma uppflugen i en tall och förhoppningsvis kommer hon ner själv.
    Vi har haft ovälkommet besök av en stor tjock hankatt och jag tror det är anledningen till att Karma är uppflugen. Vi hörde hur Lykke morrade och protesterade och sen såg vi the big cat.

    Ha en fortsatt fin lördagskväll kram åsa

    SvaraRadera
  8. Nu har Lykke kommit in men karma är fortfarande ute, hon har dock kommit ner från trädet, men sitter och trycker under hallonbusken.
    /åsa

    SvaraRadera
  9. Kristian Gidlunds bok är en av icke-deckare som jag faktiskt har läst. Anledningen var att jag följde hans blogg och delar av boken var ju baserade på hans blogg.
    Du har helt rätt, boken var gripande och väldigt bra.

    SvaraRadera
  10. Vem minns inte fina Gidlund! Han kunde verkligen beröra, han beklagade inte att hans liv skulle sluta så tidigt, han var positiv och tacksam in i kaklet. En man att beundra. Kram

    SvaraRadera
  11. Har hört en del om boken, men jag orkar inte läsa sådant..... :(

    SvaraRadera
  12. Jag kan tro att den boken berör.

    SvaraRadera