tisdag 17 september 2024

tisdag med Trassel #7

 Balanskonstnären... kloar sig upp för pelaren för att sedan svinga sig över till stolen/ landar lite på bordet - men det kan jag stå ut med. Från stolen tar han sig sedan till fönstret. 






En leksak  som inte ser mycket ut för världen - men just nu är den en favorit. 
(Boinks Kitty- som fjädrar och skjuter iväg flera meter, eller som här där jag vikt in ändarna och blir som en rulle)

Det blir suddiga bilder... för här går det undan.



Efter lek är det gott att ta igen sig vid Matte.

Det var så jag hade förberett dagens inlägg..... glatt och positivt. 

Men sent i lördagskväll började han att slicka lite på ena ärret. Hade koll på honom under söndagen. Den lille ögontjänaren väntade med att slicka så pass att det gick hål och började blöda när Matte hade somnat. 
Så måndagsmorgon började inte så roligt.  Husse fick flexa lite på morgonkvisten och ta mig till veterinären igen.....
Nu har jag 7 dagar med antibiotika framför mig, två gånger om dagen av ena sorten och en gång om dagen av den andra.  Så nu är dumstruten på....men jag är söt ändå!
Dags för penicillin, klockan är strax 06.15  

Idag ska jag hänga med Matte hela dagen, hon har styrt om i sitt schema - för hon vill ha full koll på mig så att jag äter och dricker ordentligt innan jag har vant mig ordentligt vid tratten.  För det är inte det lättaste att komma åt maten. Fast det gick rätt bra igår då de serverade det på kaffefat som stod på en mugg så att det kom upp lite från golvet. 

Husse och jag hos veterinären. 

Oj, vilket långt och trassligt inlägg det blev.....kanske orkade du läsa till slutet. 


















6 kommentarer:

  1. Åh, lilla Trasslet! Först ha roligt med att klättra och så blev det som det blev, men tack och lov att det går snabbt att få hjälp.
    Den där tungan kan ställa till det...men man förstår ju att det är den som måste användas när det kliar och har sig.
    Lycka till med allt nu!

    SvaraRadera
  2. Men stumpen då, snart är trasslet över för Trassel, det är jag övertygad om. Fin och lycklig, det är tydligt det. Bortsett från sista bilden då.. :)

    SvaraRadera
  3. Den lille är det verkligen fart på. Fast nu får han förstås ta det lugnt några dagar. Inte kul med tratten. Tur att du kan ta med honom till jobbet .

    SvaraRadera
  4. En tratt är ju en tratt, inte så smidigt direkt om man säger så.
    Hoppas det ordnar sig till det bästa nu, ha det fint och Mjau. 😸

    SvaraRadera
  5. Outch! Och inlägget började så bra. Stackars Trassel som är så livlig. Nu lär han kanske bli tvungen att ta det lite lugnare med dumstruten. Och du har såååå rätt, han är söt även med dumstruten.
    Hoppas att allt ordnar sig till det bästa för sötnosen nu.

    SvaraRadera
  6. Krya på sig Trassel! Kram Susjos

    SvaraRadera