söndag 1 september 2024

skyltsöndag #486

 

Köpt på Gran Canaria, maken fick den då han hade namnsdag för ett tag sedan.
Och visst är livet bättre med katter. 
Godingen Trassel - man blir ju bara lycklig.

De här skyltarna passerade jag igår på min morgonpromenad.

 Går ju den här slingan ofta, men några hästar har jag aldrig sett här.
Den här har bara suttit uppe några veckor.
Om det var molnigt och bara 11grader då jag började att gå så kom solen fram efter cirka 4km - här skyltas det med blå sensommar himmel!
1,5 km kvar på rundan,  sen är jag hemma igen


Den är skylten såg jag i ett trapphus förr veckan.
Men det var alldeles tyst i trapphuset. 


 Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:


8 kommentarer:

  1. Vackra höstskyltar du bjuder upp med från din promenad :) Bra att det varnas för att det övas för självförsvar, en annan skulle nog rusat in annars. Trassel ger självklart en lycklig syn :) En fortsatt trevlig söndag och givetvis en trevlig present på namnsdagen för maken :)

    SvaraRadera
  2. Livet är verkligen superbt med katter, absolut, borde stått i bergspredikan tycker jag. ;)

    Ha en fin söndag nu.

    SvaraRadera
  3. Visst är livet bättre med katter, en underbar skylt! Underbar blå sensommarhimmel också. Fnissar lite åt sista skylten ;-)
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Sisa skylten måste vara veckans skylt enligt mig - hahaha:-)
    Trassel är så söt som bara "bebis-katter" kan vara. Jag tror att Busan är väl medveten om det faktum;-)
    Kul med grannsamverkan. Har ofta tänkt på den ju bara fungerar under dagen om folk är hemma då, typ pensionärer. Jag vet att många inbrott just sker dagtid, då folk är på sina arbeten.
    Toppen skyltar! Tusen tack för dom och länken:-)

    SvaraRadera
  5. Första gången jag såg Grannsamverkan skylten var för typ fyra år sedan i Kramfors, nu har den även kommit till ett bostadsområde nära min mor. Men jag vet inte om det är bostadsområdet dom fixar skylten eller kommun/gatukontor 🤔💭❓
    Lille Trassel har verkligen trasslat till livet för fina Busan.
    Kram åsa

    SvaraRadera
  6. Instämmer med texten på skylten.
    Jag är kär i Trassel. :)
    Så vackra vyer du har på promenadrundan.
    Tror att ordet kurs/utbildning fallit bort från skylten i trapphuset. :-)

    SvaraRadera
  7. Trassel, trassel...Jag blir helt trasslig. Underbara katt och den första skylten säger ju sanningen precis som den är. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Fina skyltar på din promenad.. Trassel vilken sötnos, tur han slipper se alla konstiga skyltar som han ändå inte förstår. =)
    Träning i självförsvar borde alla lära sig i dagens samhälle, likväl som basic i överlevnad vid strömavbrott för mer än 24 timmar, hur man gör för att hålla värmen vintertid osv.. Idagens samhälle är folk så vana att ha allt fungerande, så den dagen de inte kan duscha och tvätta kläder i maskinen eller laga mat på spisen/Micro mm - Hur ska dom klara sig?

    Önskar dig en fin vecka!

    Kram

    SvaraRadera