söndag 8 september 2024

skyltsöndag #487

 

Igår när dimman lättat gav jag mig ut på en promenad. Någon kilometer hemifrån fick jag syn på att de grävt och att grävmaskinisten måste haft väldigt bråttom hem i fredags då han inte stängt och låst dörren in till hytten.  



Fick sedan vänta en stund vid bommarna då Green Cargotåget skulle passera. Tungt lastat - för marken verkligen vibrerade då det passerade. Väl klottrat på varenda vagn.

Fick i veckan min vinst från Portugal där Anna bor med bloggen: https://www.anna-forsberg.se/
Hon hade för ett tag sedan en tävling, där jag belönades med vinster, trots att jag själv tycker att jag hade dåligt med rätt för att få en sådan fin vinst. 
Vackra frimärken var det på brevet. 



Det var en riktig smakbomb i brevet.
Torkade fikon - smakar helt annorlunda än de man köper.
Torkade tomater - med så mycket tomatsmak!
Chilin har jag ännu inte testat. 


Den som håller i skyltsöndag är bästa BP: https://bp-computerart.blogspot.com/


10 kommentarer:

  1. Grattis till fina skyltar mitt i vardagen och till de fina vinster du gjorde i Annas tävling.
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  2. Grävmaskins föraren kanske lämnade öppet för att visa att man inte behövde bryta sig i och stjäla något... det är ju diesel och skopor som är ett "hett" byte :( Jag ser många lastbilschaufförer gör så på mina breddgrader också, de lämnar bakdörrarna öppen på släpet när de övernattar. Det kanske är Angelgirls son som är ute på turne med Green Cargotåget :) Men snacka om fin vinst från Anna i Portugal där hon huserar ;) GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  3. Jag såg aldrig själv frimärkena, de satte på dem på postkontoret, så roligt att få dem här hos dig! Glad du gillade smakerna från min trädgård. Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  4. Tror lite på åkes teori där, synd om de ska bryta sönder något i onödan.
    Stort grattis till vinsten, underbart.

    SV: Hade glömt det totalt.

    Ha det nu bäst.

    SvaraRadera
  5. Härliga skyltar med frimärkena! =)

    Grattis till vinsten i Annas tävling! =) Måste varit en härlig smak upplevelse..

    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten 👏
    Bra skyltat och Du är uppmärksam som tittade på grävskopan och såg dörren var öppen.
    Kram åsa

    SvaraRadera
  7. Jo, det kan nog vara så att föraren hade bråttom hem i fredags och glömde stänga förardörren.
    Så fin vinst från Anna.

    SvaraRadera
  8. Vilken skyltmix - nästan en kulturkrock ju;-)
    Även Anki hade med en grävmaskin, är ni synkade;-)
    Just Green Cargo tågen är mest utsatta för klotter har jag läst någonstans.
    Stort GRATTIS till vinsten. Frimärkena är sååååå fina, speciellt det med osten:-)
    Tusen tack för länken och din fina Skyltsöndag!

    SvaraRadera
  9. Vi var som sagt synkade den här gången :)
    Grattis till vinsterna från Anna! Härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Oj så härligt att se, vinsten från Anna, o säger som du, vilka vackra frimärken! Green Cargo-tågen passerar här varje dag, fast gröna färgen var det inte mycket med, smutsgrön skulle jag kalla det, under all graffiti.

    SvaraRadera