söndag 22 september 2024

skyltsöndag #489

 Bilder tagna under veckan på olika promenader.

Den här fina medaljen låg i gräset.....måste ha åkt ur något flyttlass eller en sopsäck i sin resa mot tippen. 




Passerar ofta denna förskola och här är det en levande utemiljö.
Med tyg har man "vävt" in Välkommen på staketet.


Kompisar på många språk.

Lilla gården, 
fast a:et i lilla behöver justeras lite.
Tydligen så är de inte en självklarhet .....

Avslutar med min batteridrivna  Makita gräsklippare, kanske var det sista klippet för säsongen?
Men jag klipper så gärna en gång till ......eller flera - bara jag slipper skotta snö.



Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:













7 kommentarer:

  1. Härliga skyltar du visar upp =) Ja ärligt så är det ingen självklarhet att stänga grinden när de går in - många tänker att jag ska bara in snabbt o lämna, det är inte några barn ute nu så det gör inget.. MEN det handlar inte bara om detta, utan att inte små djur skall komma in som katter o hundar mm som är på fri fot kan smita in..

    Ha nu en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint skyltat! Och extra roligt att se skyltarna utanför förskolan. Men , tänk att det för många inte är en självklarhet att stänga en grind eller dörr .Nåja...En del kanske lär sig. Har ett par förskolor i närheten och de har också trevliga skyltar som känns välkomnande. Roligt att se.
    Kul också med medaljen du hittade

    SvaraRadera
  3. Har ett litet dagis/förskola ovanför min arbetsplats, jösses vad de låter. ;)
    Men visst gör de liknande saker som på dina bilder, det hör väl till antar jag.

    Kikar hellre på hur fastighetsägarna klipper gräset än att de skottar snö, jag är allt snäll jag. ;)

    Ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
  4. En härlig skyltning! Snöskottning är inget som lockar!
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Makita det är grejor det :) Denna har jag inte, det sista jag köpte var den handhållna dammsugaren :) Annars är det mesta just i detta märke. Tydligen har vissa självstängande grindar hemma. . Eller ska vi ta upp lathet? Vad tråkigt att någon tappat sin medalj :(

    SvaraRadera
  6. Fin prisrosett på rymmen i gräset och kreativa skyltar vid förskolan.
    Igår tog vi in robotgräsklipparen för säsongen och i morse var det frost.

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig Skyltsöndag! När jag såg rosetten tänkte jag först på hundtävling, men sedan förstorade jag den andra bilden och såg att det gällde en ryttartävling för 40 år sedan. Otroligt hur väl bevarad den rosetten var...
    Förskolan ser väldigt inbjudande ut. Skoj med olika språk för barnen - språk är makt brukar jag säga.
    Så du har en robotgräsklippare! Den kunde du ha anmält till Ankis tävling som hon skyltade med idag - hahaha:-)
    Höstdagjämning idag, och det kändes. Och inte en enda solstråle heller...

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera