tisdag 10 september 2024

tisdag med Trassel #6

 

Jag satte fram transportburen och han gick så snällt in själv.


Vi tog jeepen till veterinären.
Är vi framme nu?

Så himla duktig, bara ett lite pip då vi stannade vid stopp och sedan ett lite jam då vi svängde in till Skogsliden igen. Precis som om han sa: Nu är vi hemma! (Alla andra katterna som vi haft/har brukar hålla en konsert vid bilåkning)
Vi var hos veterinären för att det var dags för den andra vaccinations sprutan. 

Idag ska jag vi åka bil igen, samma resmål och dags för kastrering. 
(Han är ju nu fyra månader- så då går det bra att kastrera.)

Solkatten sover bredvid mina fötter då jag står i köket vid diskbänken.







6 kommentarer:

  1. Gullingen! Vilken fin kisse han är och nu är det dags för kastrering. Lycka till !

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att det inte är något trassel i bilen med honom. Här kastrerar de inte förrän kissarna är 6 månader. Lycka till idag!

    SvaraRadera
  3. Fina Trassel, lycka till idag!

    SvaraRadera
  4. Duktig katt där, kan ju vara ett sjuhelsikes liv på pälsklingen vid åkning i bil.
    Så skönt att allt gick bra med sötisen.
    Lycka till med kastreringen av trassel, hälsa från mig. :)
    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  5. Trassel är en rakt igenom sympatisk katt eller ska jag säga väluppfostrad katt. Han är så himla söt också.
    Hoppas kastreringen går lika bra som allt annat med denna söting:-)

    SvaraRadera
  6. Det är något alldeles speciellt med denna katten! Jag är ju överlag förtjust i katter oavsett färg o form, men den här smälter nog alla hjärtan! Och självklart är han då också försynt och rar...

    SvaraRadera