torsdag 18 januari 2024

clivia


Min Clivia blommar =)

10 kommentarer:

  1. Vad härligt med blomning mitt i kalla vintern! Jag lovar, jag stoppar inte katterna i munnen :)

    SvaraRadera
  2. Helt underbart med lite färg i tillvaron, piggar ju upp i detta snöiga land. 😁

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  3. Ja, särskilt om det är en katt, haha..clivian är så vacker, jag hade flera av dem här i vår lilla täppa men jag gav bort dem till människor som ville ha, fastän jag tycker om dem. Ibland blir det så också.Njut av skönheten! Och av Busan!

    SvaraRadera
  4. Haha ... näe, det är inget bra att stoppa en katt i munnen - om det inte är "Salta katten" (godispastill som jag inte vet om de finns fortfarande)
    Vacker clivia!

    SvaraRadera
  5. Ibland har jag delar av kissmissarna i munnen 🤭 men jag tuggar och sväljer inte 😜
    Min lilla Karma anser att bästa platsen att chilla på är under min haka ☺️
    Finfin blomma, jag hade en gång en clivia som blommade två gånger och dog sen 😅
    /åsa

    SvaraRadera
  6. Helt underbart vacker Clivia, hade en sådan med förr men den gav upp till slut. Mina föräldrar har två mäktigt stora och de blommar när man minst anar detta - De är extremt mäktig när de väl blommar! Ska fånga den när den är i blom :)

    Önskar dig en fin Torsdags kväll! :) Kram

    SvaraRadera
  7. Jag som inte har den blekaste om blommor hade nog kunnat blanda ihop din clivia med en amaryllis. Så vacker blomman är:-)
    Nej, jag skulle inte stoppa katter i munnen - heller;-)

    SvaraRadera
  8. Här vart jag offside :) Men mycket vacker och röd dessutom :)

    SvaraRadera
  9. Så vacker din clivia är. Nu lärde jag mig ett nytt blomnamn och även hur den ser ut. Tack!
    Ja, vad gäller allergier så får en se upp.

    SvaraRadera
  10. Lär mej också nya blomnamn! Vilken fin blomma! Allergier får man vara försiktig med. Ha det gott!

    SvaraRadera