lördag 13 januari 2024

Hoppa på tåget #guld

Åke är lokförare 2024 och har satt GULD som andra destinationen.
Då väljer jag att hylla min kusin Lina  som är guldsmed.

Hon gjorde våra vigselringar i största hemlighet-ingen visste att vi skulle vigas på min mormors 88 årsdag.
Det blir 14 årsedan nu till sommaren. När allt var klart i stadshuset så gick vi ut och åt innan vi meddelade nyheten till släkt och vänner. 
(Eftersom vi varit ihop 11 år innan vi gifte oss, så hoppade vi över det där med förlovningsring.)
Kusinen har sin verksamhet i Göteborg 

Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

8 kommentarer:

  1. Ett beaktansfint minne av er vigsel. Mycket vacker ring. Jag tittade in på länken och där hittade jag smycken som jag gärna skulle bära själv. Ha en skön Guld-lördag!

    SvaraRadera
  2. Så fin guldig ring och gripande berättelse 🤩 duktig kusin 👏

    SvaraRadera
  3. WOW!!! Vilken vacker ring och så trevligt att kusinen är skaparen. Spännande att gifta sig just på din mormors 88 årsdag. Verkligen minne för livet :)

    SvaraRadera
  4. Det är nog den vackraste vigselringen jag sett. WOW säger jag bara. Den är helt i min smak. Kollade länken och vilka härliga smycken din kusin gör.
    Ni hade 11 år som prövotid, min man och jag hade 33. Så både du och jag visste vad vi gav oss in på;-)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin och personlig tolkning. Och ringen som din kusin tillverkat är väldigt vacker. Förstår att du tycker mycket om den.
    Har också nu tittat in till din kusin. Så mycket vackert!
    Vad gäller förlovningsring eller förlovning fanns det inte hos oss heller. Har gått bra ändå...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att ha en kusin som är guldsmed :) Denna ringen är väldigt vacker och vad trevligt att hon gjorde åt dig dagen till ära! Detta är ett äkta minne för livet att få bära den :D
    Med att bara se denna underbart fina ring så förstår man att hon är duktig - jag skall strax besöka länken du delar..

    Önskar dig en riktigt fin helg! :) Kram

    SvaraRadera
  7. Wow vilken fin ring, nu måste jag kolla in länken!

    SvaraRadera
  8. Wow vilken personlig och annorlunda vigselring! Jag har använt min mors vigselring när jag gifte mig, den var slät men satte i små diamanter.

    SvaraRadera