söndag 28 januari 2024

skyltsöndag #455


En ny skylt i hallen,  inköpt under semestern. 

I fredags på morgonpromenaden, så stod den här mobilafartkameran ca 100m hemifrån. 

Avslutar med några Gran Canaria skyltar.....ja, jag vet att det börjar bli tjatigt. 

Vi åkte taxi hem en kväll och bad chauffören åka upp bakvägen till hotellet. Ni menar grinden vid Long Play?
 -Ja, tack.  
Han berättade då att Long Play hade varit ett populärt disco för många, många år sedan. 

Badvakter på stranden varje dag. 

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

11 kommentarer:

  1. Nej det blir aldrig tjatigt. Jag blir bara mera sugen på att åka dit. Aha du har plåtat en selfie kamera. Bra där! Hoppas det var många som fick böta. Dom står lite varstans ute i trafiken för att många kör inte lagligt av olika anledningar. Det finns en statistik hur många mer % olyckor ökar. Den där gröna mackapären vart jag förtjust i. En stort svänghjul som gått i många år... kan det vara en pump av ngt slag? Jättesöt skylt den nya också :) Jo du klarade väl morgondagens promenad utan att det blixtrade ? Det kanske var tur att inte "cyklisten" var ute på tur :)

    SvaraRadera
  2. Tjata på du! Jag gillar det skarpt, fina skyltar med trevliga beskrivningar. Första skylten😁😁

    Ha en fin söndag, klappa Busan från tia Karin

    SvaraRadera
  3. Fina skyltar! Och visst är det roligt med de kanariska skyltarna.
    Kattskylten överst är läcker och jag förstår att den fick följa med hem
    Intressant med fartkameran. Har inte tidigare sett en liknande.
    Önskar en fin söndag.

    SvaraRadera
  4. Första bilden 🤩 jag förstår Du köpte den skylten ❣️
    /åsa

    SvaraRadera
  5. För det första så hoppas jag att du har många fler skyltar från Gran Canaria på lager:-)

    Kattskylten är söt, riktigt söt:-) Vad tyckte Busan?;-)
    Visste inte ens att det fanns mobila fartkameror, men den var ju riktigt bra. Den ser man ju lång i förväg och sakta ner i tid - förhoppningsvis.
    Gillar den gröna mackapären du hittat på Gran Canaria och sista skylten - hahaha:-)
    Och "Longplay Chillout skylten är riktigt kultig. Dessutom älskar jag gamla neonskyltar.
    En riktigt bra skyltmix:-)
    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  6. Skyltar från spanien uppskattas här, fin fint ju.
    Men fartkameran där, en sådan har jag aldrig sett, bra tänkt av myndigheten tycker jag.

    Tillönskar dig en fin afton. :)

    SvaraRadera
  7. Gullig kattskylt.
    Har inte sett en mobilfartkamera tidigare men de finns säkert här också. Har bara sett de som är uppsatta på stolpar.
    Det är härligt med bilderna från Gran Canaria, de får mig att längta efter sommaren. :-)

    SvaraRadera
  8. Verkligen en gullig kattskylt <3, och inte tröttnar man på skyltar från GC! Sista skylten måste vara från Tipsy Bee! ;-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Underbara skyltar, jag väljer den sista...om jag måste.Long play måste ju anspela på LP-skivan , o visst vill man chilla!
    Katten som patrullerar är så gullig, vilka fina skyltar du samlat på dig/Kram

    SvaraRadera
  10. Jätte härliga bilder från GC och dessa lessnar man aldrig på, man längtar istället dit för en skön avkoppling! :)
    Trevlig vecka! Kram

    SvaraRadera