måndag 15 januari 2024

som jag badat....


....och njutit i tre veckor. Underbara Atlanten!
Idag är det tillbaka till verkligheten, nästan till verkligheten. Jag har varit smart nog att lägga "ledig måndag"  bara administrationsarbete 
Fast jag ska inleda dagen med ett besök hos frissan och fixa till luggen. 
Kan man flyga tillbaka? 
Inget kul väder här....men jag ska väl inte klaga. Förhoppningsvis så slapp jag det värsta av snö och kyla. Men det är inget kul att vakna upp till 10-15cm nysnö.

12 kommentarer:

  1. Vad skönt att du (ni) kunde vara borta under en så lång period. Snart kommer våren och det börjar spira i din trägård. Jag såg första humlan i fredags!

    SvaraRadera
  2. Tycker nästan lite synd om er att komma hem till det här! Härliga bilder i alla fall!
    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  3. Puerto Rico är underbart! Välkommen tillbaka igen (till snöeländet). Tre veckor i sol och bad, himmelriket.
    Förståndigt, som tog ledigt denna måndag.

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem! Mycket snö och blåst här också. Skönt att få vara inomhus. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  5. Skönt att du har solen i dig ännu! Kanske den smälter bort vintern lite grann. Så där bara! Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem! 3 veckor i Puerto Rico, vilken dröm! Ja, här hemma är det riktig vinter. Smart att lägga lite admin-arbete idag!

    SvaraRadera
  7. Härligt härligt ❣️
    Vädret idag är ju ner oroligt ☺️
    👋/åsa

    SvaraRadera
  8. Så härligt ni haft det och skönt att vara borta i tre veckor. Och just Kanarieöarna nu , vilken av dessa en än väljer, har ju ett härligt väder så här års. Ja, året runt.
    Perfekt med en mjukstart idag.
    Välkomna hem!

    SvaraRadera
  9. Dregel, dregel! Tack LillaSyster för dina härliga bilder. Absolut nåt jag behövde idag. Bäst att du mentalt förbereder dig till ATT de blir värre imorgon. Hoppas du har laddat upp dina batterier rejält i Puerto Rico.

    Lycka till med vardagen imorgon!

    SvaraRadera
  10. Nämen vilken långsemester du haft, nu är du väl skrynklig mellan tårna av allt plaskande i Atlantens salta vatten? Är jag avis? Absolut, simma gillar jag verkligen, o kan jag doppa mig stup i kvarten klarar jag solen också...

    SvaraRadera
  11. Bara till att ta fram snöspaden nu ;) Hoppas det gick bra hos frissan :) Nu önskar man sig i det du visar upp... nu ikväll har jag -20 utanför.

    SvaraRadera
  12. Det gick inte att kommentera under dagens inlägg så jag försöker här:
    Funderar på om jag varit till något annan slott än just slottet 😜 jag har alltså kollat på Stockholms Slott och faktiskt blivit hotad (yes på riktigt) av en slottsvakt med kpist då jag klev över avspärrningarna för att titta in genom ett fönster 😅
    /åsa

    SvaraRadera