lördag 6 januari 2024

Hoppa på tåget 2024 #kamera

 Åke är lokförare 2024 och har satt KAMERA som första avgång.
Jo, jag har en systemkamera- hemma. Används inte så flitigt och det beror på att jag är lat......
Det är ju så smidigt med  mobilkameran, den är ju nästan alltid med och smidigt att ladda upp bilderna direkt i bloggen eller via mms & mejl istället för att  hålla på att föra över bilderna från kameran till datorn. 
De här bilderna tog jag igår morse vid klockan 07 och de fick mig att tänka på norrsken.
Fler som är med på tåget hittar du hos Åke, jag hoppas att länken ska funka. 

9 kommentarer:

  1. Jag är ju väldigt glad att jag gick över till systemkameran, en helt annan värld öppnade sig. Men det tog många år, eftersom det kräver ett engagemang och tid. Vilket jag nu har :) Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du klev på. Idag har mobiltelefoner blivit så bra och lätta att ha med sig. Jag använder ju allt och det är så roligt. Men min Hasselbladare har gått i pension. Jag har köpt en adapter til Nikon just för att köra det världsberömda Planar objektivet bland. Men det är hårfint mellan Nikkor objektiven jag använder. Men vid porträtt slår det ut allt. Och jag har ändå 4 gluggar :) Mycket vackra bilder du bjuder oss på, tack. Kom ihåg att ladda ditt batteri bland bara. Trevlig lördag på dig :) Och tack för länken.

    SvaraRadera
  3. Så fina morgonbilder! Stor skillnad mot här hemma ... Linghem hade i morse -23!
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Och visst är det smidigt med en mobilkamera. Beror ju så på till vad en ska ha bilderna. Är det ett stort intresse så är det ju kul med en systemkamera. Har också en sådan med olika objektiv. Men är jag ute och går och går långt är den ju tung att bära runt. Och bara för att visa bilder på bloggen.
    Jag har i och för sig också en väldigt bra kompaktkamera som har varit med mig mycket och som är ganska lätt. Visserligen har jag inga objektiv till den men har varit nöjd med bilderna.
    Men går en korta sträckor eller håller sig hemmavid så är det ju kul med en systemkamera också.
    Önskar dig fortsatt fina dagar.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Finfina bilder från Din morgon och visst är mobilen smidigare att använda /åsa

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt fina bilder:-) Det finns ingen anledning att kånka på flera kilos systemkamera nuförtiden. De flesta mobilkameror är av väldigt hög kvalitet.

    PS. Har aldrig lyckats med att ladda upp mer än en bild till ett inlägg med iPhone. Nuförtiden kommer jag inte ens in på min blogg från mobilen längre. Jag bloggar i stort sett endast från min laptop. DS.

    SvaraRadera
  7. Tjusiga bilder från gryningen på favoritplatsen Puerto Rico! Fantastiskt att du är ute så tidigt ;-)

    SvaraRadera
  8. Jag har aldrig blivit riktigt bekväm med mobilkameran men det handlar förstås om mig och inte om mobilen. Fina foton från gryningen, ljuvliga.

    SvaraRadera
  9. Dagens mobilkameror ger valuta för pengarna. Väldigt fina bilder.

    SvaraRadera