måndag 8 januari 2024

Selfie #2

Selfie med:

1. Något jag minns från årets jul?  
En underbar julafton på stranden tillsammans med min lillasyster och hennes två döttrar.  Som vi badade. 

2. Något jag satsar på för det nya året?  
Äta mera kakor =) och komma iväg till simhallen lite oftare- bara bassängschemat blir lite  mer kompatibelt med mitt schema så löser det sig.


3. Något jag måste slänga fast jag inte vill?  
Har några fler favoritgrytor som inte funkar till nya spisen,  men jag "slänger" iväg dem till mamma och pappas sommarstuga.

4. Något jag måste köpa fast jag inte vill? 
Kommer inte på något just nu.

5. Något jag lånat ut men aldrig fick tillbaka?  
Ljudboken i cd-format: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. 
(Kanske gällde även "boken")

6. Något jag inte vill låna ut?
Min bil. 

Välkommen att vara med på  Selfie du också, bara klicka in och länka.


8 kommentarer:

  1. Alltid lika kul att läsa svaren och julaftonen blev en minnesvärd dag med sol och bad. Härligt!
    Jag har inte hunnit med veckans Selfie än, men den kommer så småningom :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Att låna ut saker och inte få igen dem är surt, men härligt med julafton på stranden med nära och kära ❣️
    /åsa

    SvaraRadera
  3. Är aningen avis på din nyårsafton - av förklarliga skäl:-)
    Nackdelen med de nya spisarna är att de absolut inte gillar "mina" favoritgrytor. Men du kan ju åtminstone slänga dom i sommarstugan.
    Att låna ut böcker gör jag bara inte. Nu har jag bara pappersböcker, men jag vill inte få tillbaka dem med varken hundöron eller kaffefläckar.
    Så du är rädd om jeepen. Det skulle jag också vara. Jag menar den är ju din ögonsten och har några år på nacken. De flesta kommer troligen inte ens ihåg längre "hur" man kör en sådan bil;-)

    SvaraRadera
  4. Å, julaftonsbad, det skulle jag verkligen också ha som ett vackert julminne!
    Det där med bilar, det är ett speciellt kapitel. Jag kan tänka mig att låta andra köra vår bil, men jag kör ytterst ogärna andras.

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa dina svar, och vilken ljuvlig julafton! Nu måste jag ju hänga på "selfien" också

    SvaraRadera
  6. De är kul hennes Selfie! Får se om jag kan komma med någon gång ibland i alla fall. Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  7. Roligt att läsa olika svar här i Klimakteriehäxans selfie. Och även i dina känner jag igen mig en del.
    Ja, detta med att fortsätta hålla kroppen i gång är viktigt och se till att musklernas styrka fortfarande hänger med.
    Ler vid badet på julafton för det blev ett även för mig på Teneriffa.
    Ha det fortsatt bra.

    SvaraRadera
  8. Ah, simhallen blir ett bra komplement till det jag frågade om i förra kommentaren. Vi har ju nyaste flådigaste badhuset i landet här i Falun, det mest utskällda också. Dyrt som sjutton och omöjligt att hitta i alla korridorer. Inga kläder tillåtna, förbud att gå naken, om vartannat så man får traska med sina kläder under armen mellan ställena. Helt galet och inget som lockar. Detta pga av att alla ska känna sig välkomna, även de som inte klarar av att se andra av samma kön nakna i duschen. Ojnevojne....Kram från pörtet

    SvaraRadera