söndag 14 januari 2024

Skyltsöndag #453

 

Födelsedagspresent till minsta trollungen, som är inne i en orangeperiod.

En grön till cyklisten, jag ska fylla den med diverse första förband och lämna kvar den i ryggsäcken vi har ståendes på GC. 


Det växer en tomatplanta  i det fria på strandpromenaden till Amadores. I plantan står skylten.


Ingen bar jag besökt, men jag gillar det knallgula mot den klarblå himlen. 

Däremot har jag fikat mycket hos Laura som äger La Mattina

Vill man inte sitta i solen så finns det läckra stolar i skuggan. 

Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

10 kommentarer:

  1. Presenterna är ju toppen! Praktiska och den orangea är ju häftig. Gillar den färgen.
    Buller bar...låter bullrigt men betyder säkert något helt annat. Tomatplantan kan tydligen inte läsa😉, fast å andra sidan så rinner det odrickbara vattnet i ett rör förmodar jag.
    Ha en skön söndag! 🤍🤍

    SvaraRadera
  2. Fina skopåsar, jag brukar kalla dem så, men passar bra även till annat. :-) Kul bild på cykeln.
    Bullerbar, kul namn och håller med dig om att det är fint med det gula mot blåa himlen.
    Espresso House har liknande stolar som den du visar på sista bilden. :-) Det kan vara skönt att hålla sig i skuggan ibland.

    SvaraRadera
  3. Sitter själv oftast i skuggan vid vistelse på varmare breddgrader, absolut, helst med något kallt i glaset. ;)

    Fint skyltat återigen, ha en fin söndag nu.

    SvaraRadera
  4. Den orange påsen med den tänkvärda texten gillas skarpt - såklart! Den gröna påsen till cyklisten är rolig den med, och med tanke på vurpan är det väldigt smart att fylla den med första hjälpen grejer. Ja, även utan vurpa är det ju smart att ha ett "apotek" med sig.
    Skrattade gott att vattnet visst duger till att vattna tomaterna men är otjänlig för konsumtion - hahaha:-)
    Bullerbaren är ett charmigt namn för en sportbar. De visar både engelsk fotboll och F1, så det lär nog bullrar en del på den baren;-)
    En riktigt fräck stol på ditt favo ställe.

    Tusen tack för värmande fina skyltar. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  5. Bra skyltat och fint med blå himmel 🤩 smart att ha lite första hjälpen ifall olyckan är framme.
    👋/åsa

    SvaraRadera
  6. Fin skyltning och i glada färger. Ler igenkännande när jag ser namnet "Ale-Hop". Besökte ofta butiken i Torrevieja och även på GC och Teneriffa. Mycket kul finns.
    Perfekt att ha första förband i ordning även på GC och likaså att ha en cykel på plats .
    Är för egen del ytterst lite i solen så sköna platser i skuggan uppskattas.
    Ha det fortsatt bra.

    SvaraRadera
  7. Snyggt skyltat, och La Mattina gick vi förbi, men det var stängt under den tiden vi var där, renovering?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Bra "påsar", med bra budskap. Just nu sitter jag gärna i solen ... men visst, ibland är det skönast i skuggan!

    SvaraRadera
  9. Jaha och du längtar tillbaka :) Cyklisten med antar jag :) Jag hör hur mina kompisar planerar... BullerBar vad kan det betyda... äh strunt i det besök såklart i det vackra läget.

    SvaraRadera
  10. Du har hittat skyltar med nyttigt bra innehåll! Och vet du, orange period kan man ha hela livet,, man blir ju så glad av den färgen!

    SvaraRadera