måndag 1 januari 2024

Välkommen 2024!

Vi hade med två sorters bubbel till förfesten som traditionsenligt hålls hos Anki och Håkan. Tillsammans med resten av gänget. ( och ja, vi har en Nespressobryggare här nere)
Vi hade bokat bord på Xplanet.
( Det är makens och min  uppgift att fixa med bord på en bra restaurang och att köpa med bubbel)

Snyggt dukat. 

Maken och jag drack Leza Garcia. 

Till förrätt valde jag friterad ost med blåbärssylt-så gott.
Till  huvudrätt oxfilé, maken vill ha sin blodig och jag jag vill ha min medium,  men det löste de genom att min tallrik var galet varm. Jag bara vände runt mina bitar så var de perfekta. 
Bild tagen innan jag vänt dem.

Simsalabim så var köttet perfekt på insidan. 
Till dessert valde jag Irish Coffee och maken banansplit.

"Champagne" innan vi gick hem.
En trevlig kväll. Vi var det vanliga gänget på åtta personer. ( Ibland har vi varit det dubbla, nu var vi bara ursprungsgänget. 
Och jag kommer att få duscha innan jag lägger mig....Jag fick en kram av inkastaren och fullkomligt stinker av hans rakvatten
Välkommen 2024!


SELFIE #1
1. Plagget som klär mig bäst? 
Bra fråga....gillar ju både klänning/kjol och jeans och tycker att jag klär i det.

2. Plagget som jag tar på mig oftast? T-shirt och träningstights det är ju mina arbetskläder. 

3. Kravet jag ställer på mina skor? 
Sköna och med bra studs, gäller i alla lägen. Får gärna vara färgglada.

4. Vem behöver en regnjacka? Alla!

5. Färgen som jag har på flest plagg? Blått, lila och rosa på T-shirt och svarta arbetsbyxor.

6. Plagg jag kan lova att ni aldrig får se mig i?
Hatt. Skulle heller aldrig ta på trasiga kläder.

Häng gärna på i SELFIE utmaningen.

http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2024/01/vagar-man-foresla-en-ny-selfie.html?m=1

 

12 kommentarer:

  1. En trevlig avslutning på året och att äta mer kakor är en härlig inställning för det nya året! Gott 2024!

    SvaraRadera
  2. Fint knep där mellan blodig och medium, får vi prova någon gång.
    Fin avslutning ni hade, nu tar vi oss an 2024.

    Ha det fint. 🙏🌹

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År! Och vilken härlig kväll med fina vänner och riktigt god mat. Önskar er fortsatt fina dagar.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härlig avslutning på 2023 för Er del och Ert avslut såg gott ut 😋 Nu kör vi igång 2024 🥂
    /åsa

    SvaraRadera
  5. Låter som en perfekt nyårsafton. Ett gott slut och ett gott början med andra ord.
    Skrattade gott åt dina valda rätter. Vi hade helt olika val där. Och det där tricket med att vrida och vända oxfilé på heta tallrikar - det hade jag aldrig kommit på. Så smart!
    Fortsätt nu och NJUUUUUT!
    Gott Nytt 2024!

    SvaraRadera
  6. Kul att du hänger på min SELFIE! Lustigt nog äger jag flera hattar. Tror, när jag köper dem, att de klär mig och att jag ska använda dem. Men det gör jag så gott som aldrig ...

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Det var snabbt jobbat, och det på semestern. Bra där Lillasyster.
    Nu vet jag ju inte hur du ser ut, men bilden jag har av dig - nej, där ryms ingen hatt;-)

    SvaraRadera
  8. Såg att Klimakteriehäxan tagit upp "Selfietemat" och att du uppdaterat. Givetvis ville jag ju läsa dina svar.
    Jag blev också sugen på att vara med men blogglusten är inte på plats så jag funderar på egen hand.
    Ha dé

    SvaraRadera
  9. Rätt inställning, äta mera kakor!
    Härligt nyårsafton fick ni tydligen och jag undrade förstås vad en Inka stare var för en fågel...haha...jag läste det så men så såg jag ...
    Hatt använder jag gärna, mest solhatt.
    Ha det på bästa sätt!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Härligt med bilder från Puerto Rico, och minsann syns ”vårt ” hotell tillsammans med fyrverkerierna! Xplanet, ligger den restaurangen i gamla köpcentret? Oxfilén blev ju hur bra som helst när du vände på den! Kul med ”selfies” igen! Hatt har man inte ofta, möjligen solhatt? Fortsätt njut av GC! God fortsättning på det nya året! Kram Susjos

    SvaraRadera
  11. Sitter o dreglar över din biff...suck. Hade nog slunkit ner den där osten också, efterrätten fick du behålla. Ja då är det liksom vardag igen, god fortsättning min vän! Du gillar liksom jag färg, o den lila/rosa märks också på hemsidan. Hatt önskar jag att jag kunde bära, men tyvärr, mitt runda ansikte klär inte alls i en dylik. En solhatt skulle annars vara perfekt varma sommardagar. Kram

    SvaraRadera
  12. Nu är det nått knas ☺️ jag kan inte kommentera på dagens inlägg… men så fina skor 🤩 färgen är ju så läcker 😋
    Än går jag i mina icebugs och så förbliver det minst till mitten av april 😅
    Jäkligt många minus hos mig idag.., hos min mor var det minus 39 🥶
    /åsa

    SvaraRadera