tisdag 20 februari 2024

att glömma....

.....är mänskligt.

Men jag blev ju inte direkt glad då jag kom till jobbet för ett tag sedan och rummet inte var urplockat och städat av den andra tjejen som jag delar behandlingsrum med. 


Nu hade jag tur och fick hjälp av en annan kollega att plocka ur, så att jag snabbt kunde få in mina grejer innan dagens första kund dök upp. På kvällen fick jag sms från hon som glömt - oj vad hon skämdes. Fick även en burk "egen odlad" honung som ursäkt. Det tycker jag var extra gulligt, inte för att jag hade behövt något, för att glömma är som sagt mänskligt. Men egentillverkad honung var längesedan jag hade, sist jag hade en burk är nog 5-6 år sedan - den burken fick jag av min vän brandmästaren vars fru har en liten biodling.

7 kommentarer:

  1. Det är mänskligt att glömma ... men med en sån fin ursäktsgåva är det inte svårt att förlåta :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen gulligt av tjejen att säga förlåt med en burk honung. Gissar att du nästan fick dåligt samvete att du vart sur på henne;-)
    Men som du säger - det är mänskligt att glömma, speciellt när man är stressad.

    SvaraRadera
  3. Det var en fullt godkänd ursäkt du fick! Så smart att dela lokal, då går ni omlott tidsmässigt?

    SvaraRadera
  4. Bra att dela lokal en trist att komma dit och behöva plocka undan efter andra.
    Mänskligt att glömma och fint att be om ursäkt och ge hemslungad honung som plåster på såret ❣️/åsa

    SvaraRadera
  5. Det var ingen dålig gåva, så visst är hon förlåten?! :-)

    SvaraRadera
  6. Visst är det mänskligt att glömma och det var fint av henne att be om ursäkt och dessutom med finhonung!

    SvaraRadera
  7. Honung, direkt från egna bin, hemslungad. Det godaste man kan tänka sig och det är så mänskligt att glömma, Fint att hon bad om ursäkt, då är ju allt förlåtet sen och livet rullar på som det ska igen.

    SvaraRadera