fredag 16 februari 2024

färgsprakande #40

Busksolros
Den fina Vårtbitaren som kalasande på ett pelargonkronblad.
Ringkrage 

Solbrud
Pionbukett. 
Fick förra veckan veta att en trogen kund ska gifta sig till sommaren. Hon pratade om  brudbukett.  Jag erbjöd henne att  komma till  Skogsliden och plocka sin egna pionbrudbukett. Vi får se om  hon dyker upp. 

Jag kör 52 färgsprakande fredagar, häng på om du vill!

Finns inga regler som säger att det ska vara färgsprakande växter, allt färgglatt är välkommet.  
Trevlig helg!

10 kommentarer:

  1. Det är fina bilder du bjuder på denna fredag.
    En underbar bukett på sista bilden.
    Ser hon denna så dyker hon säkert upp. För finare kan väl inte en brudbukett vara.
    Vårtbitare är både fina och lite läskiga tycker jag. Det var ett fint foto på hans kalas. Ha en trevlig fredag. Kram

    SvaraRadera
  2. Tänk att du gör ditt 40 ionde inlägg i detta fina tema :) Stort Grattis LillaSyster! Du förgyller varje fredag. Solros och pion grejar jag namnen på ;) Men alla bilder är färgsprakande vackert. Pion buketten skall du få binda om jag gifter mig igen :)

    SvaraRadera
  3. Vilken fredagsbukett! Den skulle man ha på bordet. Ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
  4. Vackra och färgsprakande blommor. Vilket fint erbjudande du gav din kund, hoppas verkligen hon nappar - det hade jag gjort! Kram

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga blommor, och vilken brudbukett hon kommer att få, för visst dyker hon upp!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Fin bukett och snällt erbjudande om att få plocka blommor hos Dig.
    När vi gifte oss hade jag kalla i brudbuketten.
    Ha en färgsprakande fredag 👋 åsa

    SvaraRadera
  7. Härlig sprakande färger i dina blommor!
    Önskar dig en fin eftermiddag/ kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Dina fina blombilder piggar alltid upp. Och just att de är så naturliga uppskattar jag så mycket.
    Åh, vilket förslag till din kund. Ljuvligt med pioner i en brudbukett.

    SvaraRadera
  9. Fantastiskt fina blommor med härliga färger som du bjuder upp idag! Detta gjorde verkligen min dag i jämförelse med alla den snö som kommit här idag..

    Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  10. Om jag varit kunden, skulle gifta mig och hade fått ditt erbjudande hade jag absolut tackat ja. Har alltid tyckt att egentillverkade buketter gärna av vilda blommor också är de finaste.
    Och som vanligt blev din fredag riktigt färgsprakande:-)

    PS. Ingen snö som hos Åsa D. men väl regn hela dagen. Inte mig emot. Snön försvann ju. Nu är det bara vänta på nästa snöomgång... DS.

    SvaraRadera