lördag 10 februari 2024

hoppa på tåget #snö


Idag reser vi mot snö.
(Vill ni ha en ledtråd? Det är inte jag som önskat denna destination =)

Men jag vet vem jag ska gissa på i tävlingen som vår lokförare Åke nu har startat.

Kommande 12 veckor är det vi deltagare som önskat destinationer.
Så kliv ombord för nu tuffar vi iväg.....

Spårsnö..... Koltrasten har hoppat upp på trappan. 

Nysnö, det fick vi med besked den här veckan. 
Yrsnö......som blåst in på veranda bordet.

Snöskeptiker.... den blicken säger allt. 

Fångad snö. Vaknade ju upp till en vit värld i onsdags, helt onödigt med alla denna nederbörd.

Vollangsnö

Smältsnö, det var i förra veckan det. 
Smältsnö är ju det bästa för då går det mot VÅREN!

Både Busan och jag föredrar alltid snöfritt!

Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord du också!

14 kommentarer:

  1. Härliga snöbilder och Busan gillar inte snön det syndes.. Däremot så gillar vi när det börjar spira i vårvärmen!! :)

    Trevlig helg! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ett så charmigt snöinlägg och Busan tar som alltid priset. Hennes blick säger allt! Ungefär som att matte, tänker du aldrig få ett slut på det här snöandet?
    Ha en fin lördag! Kram

    SvaraRadera
  3. Mycket bra skrivit å fotat, klurigt med bilder å texter som passar perfekt.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Vilket trevligt inlägg med bilderna på oliks sorters snö. Jag håller med dig och Busan, snöfritt är bäst. ♥
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  5. WOW!!! Så snyggt och fint inlägg och öppningstexten faller jag för :) Mycket roliga bilder och "spårsnön" har du tänkt till med ;) Tack för länken och sluttexten :)

    SvaraRadera
  6. Jag sitter med ett stort leende och läser om alla dina snöval. Och tänk så många du kom på, det viktigaste sparade du till sist! Bra jobbat ! Lördagskram

    SvaraRadera
  7. Snö. Du har flera ord för snö 👏 Hillar bilderna och orden ”volangsnö” är favoriten ❣️ Idag har jag sol och blå himmel sant gnistrande vit snö ❄️ men det tar en stund innan det blir något inlägg… 👋 åsa

    SvaraRadera
  8. Volangsnö - den snövarianten har jag aldrig sett. Den var ju riktigt snygg:-)
    Otroligt så mycket snö ni fick. Det förtjänar du INTE. Du är ju också en sommarmänniska, precis som jag:-)
    Sedan såg jag att du också är född i råttans tecken. Det är jag med. Så gott nytt då, även om det är grisens år;-)

    PS. Jag har heller inte föreslagit snö, men även jag har mina aningar;-) DS.

    SvaraRadera
  9. Katter har ju verkligen förmågan att visa vad de tänker med en enda liten blick.
    Vackra vinterbilder här, gillar jag mycket.
    Men visst ser vi fram emot våren just nu, absolut.

    Ha en fin afton lillasyster.

    SvaraRadera
  10. Vilket fint inlägg! Varierat och med så fina bilder. Gillade verkligen bilderna som är så naturliga och beskriver olika snösammanhang.

    SvaraRadera
  11. Svar #2: Tusen tack för "handledningen". Såg inte hela Mellon, och skippade det mesta om jag ska vara ärlig. Men efter ditt tips så kollade jag. Så observant du är:-)
    Tusen tack igen:-)

    SvaraRadera
  12. Jisses, så mycket snö! Alldeles för mycket enligt mitt sätt att se. Jag tror faktiskt jag bor i rätt landsända. Kram

    SvaraRadera
  13. Jag missade avgången den här helgen. Fina vinterbilder, men jag föredrar de härliga sommarbilderna.

    SvaraRadera