lördag 17 februari 2024

hoppa på tåget #maskot

Dagens ord på Hoppa på tåget med Åke är: MASKOT.

Mycket klurigt tema att lösa....
Det första som jag kom att tänka på var Mascot motor som säljer motorcyklar, men det var ju inte rätt stavning och inga bilder har jag från butiken i Småland heller.

Men med ett öppet sinne så hittade jag en smidig lösning och 
jag fixade uppgiften från TV- soffan - hoppas att det är godkänt?

Brons till Sverige,  Silver till Norge och guld till Frankrike i 
VM-skidskytte mixed stafetten den första dagen på VM.
Den blå figuren kvalar väl in under maskot.
Tog bilderna från TV-soffan.

Sen kom jag på att simhallen jag besöker har en maskot.
Möt Flodis, en maskot för de småbarnen som besöker simhallen.
 Supersvårt att fota då det är en reflex.


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 
Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord du också!


Komman destinationer är: 
V. 8 Is
V. 9 Din egen skugga
V. 10 Stolthet
V. 11Automat
V. 12 Spegling
V. 13Ingen rök utan eld
V. 14 Barn
V. 15 Blommor
V. 16Husdjur
V. 17 Picknick




11 kommentarer:

  1. Vilket härligt och glatt inlägg om maskot :) Tack för ditt bidrag och länkarna! Önskar dig en trevlig lördag :)

    SvaraRadera
  2. Bravo, där lyckades du bra med tolkningen, än en gång: Bravo.

    Tillönskar dig en fin Lördag nu. :)

    SvaraRadera
  3. Det löste du ju galant!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du löste det alldeles galant och med bra bilder. Faktum är att maskot tidigare även stavades med C.

    Önskar en fin lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häftigt å klurigt att hitta en dagsaktuell maskot å den är riktigt söt kul cool eller vad man nu ska säga.....
      Trevlig helg!

      Radera
  5. Så bra det är att ha ett öppet sinne som du har! Du löste maskot hur lätt som helst och med bravur . Den söta simhallsmaskoten är ljuvlig.
    En fin lördag önskas- Kram!

    SvaraRadera
  6. Bra tolkning👏
    Jag hoppar inte på tåget idag… 👋 åsa

    SvaraRadera
  7. Snyggt jobbat med temat maskot, jag hade också svårt! Du lyckades ju galant!

    SvaraRadera
  8. Nu fick du mig att googla den maskoten. Utan succé. Hittade ingenstans vad h*n heter. Men fulsöt är h*n.
    Även jag tänkte maskot och sportevenemang.
    Och den lilla flodhästen är ju såååå söt:-)
    Bra jobbat:-)

    SvaraRadera
  9. Vilken toppen bra ide att du än då fann på din Maskot! Men inte nog med att du fann en utan två härliga Maskot som är passande för barnen på simhallen med :)
    Vi är nog många so fått tänka till denna gång, även jag innan jag kom på min maskot! :)

    Trevlig helg! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Det löste du galant! Jag har följt skidskyttet men inte sett maskoten en enda gång, kanske för att jag stängt av direkt då alla gått i mål! Så tack, nu vet jag hur den maskoten såg ut, vad blå gubben med lång tunga(?) föreställer har jag ingen aning om. Mycket enklare med flodisen, jag kallas ju flodhäst av min kära familj, har en gapande flodis på datorbordet som tittar på mig...

    SvaraRadera