söndag 18 februari 2024

skyltsöndag #458


En skylt från pizzerian Butterfly här i stan.

Gottit.


Guld i skidskytte stafetten igår av de svenska herrarna. 
Kvartetten som klarade att leverera.
Sebastian, Jesper,
Martin & Viktor - som nu alla fyra kan titulera sig världsmästare.



Kanske var de inspirerade av tjejerna som lyckades ta ett silver i sin stafett. 


Glada tjejer med silvermedaljen om halsen.
Elvira, Hanna, Linn & Anna.
Idag är det dags att hålla tummarna igen.

Guld även till vår stora simstjärna Sara Sjöström igår på 50m fjäril. 
Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

11 kommentarer:

  1. Idrottsliga skyltar när de är som allra bäst och så en god pizza på det! Toppen!
    Ha en fin söndag!😊

    SvaraRadera
  2. Det var otroligt underhållande i skidspåren igår! Härligt att de äntligen fick medalj. Hoppas du får en skön söndag, idag hejar vi fram dem igen tänker jag.

    SvaraRadera
  3. Det var en riktigt fin dag igår för idrottarna :) Pizzan snudd på kriminellt att visa upp för en hungrig Åke ;) Undra om jag hinner ned före stängning :) En förstatt trevlig söndag på dig. Här är det -15 med blå himmel och sol :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat! Och vilka härliga idrottsprestationer. Skidtjejerna har ju gjort det fantastiskt bra hela tävlingen så det var extra kul att herrarna nu äntligen fick till det.
    Och så Sarah! Vilken simmare.
    Ja, de andra svenska tjejerna gjorde också bra ifrån sig. Så kul!
    Önskar en fin söndag

    SvaraRadera
  5. Härligt och snyggt skyltat! 🥰

    Tack för förklaringen om bloggerappen! Jag testade att uppdatera telefonen men det blev inte bättre. Bloggerappen uppdaterade sig själv 24 januari fick jag se och det var då det började strula och har nu blivit värre.
    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  6. Igår var det lite kul med skidskytte igen ... nu finns bara herrarnas masstart att hoppas på, börjar strax. Sarah S - man blir SÅ imponerad!

    SvaraRadera
  7. Medaljer är ju trevligt tycker jag, har inte sett allt men frugan har stenkoll. :)
    Den där pizzan såg jättegod ut...mums.

    Ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
  8. Pizzan såg väldigt aptitligt ut, även om degranden var aningen för stor för min smak. Brukade alltid skära bort randen och ge till min man, som i motsats till mig älskade den knapriga randen.

    Å visst räddades VM för vår del igår med ett guld och ett silver. För i dagens masstart för damer var vi tillbaka på ruta 1 kändes det som.
    Sarah Sjöberg är helt fantastisk. Att vara på topp i så många år är enastående:-)
    Nu ska jag kolla masstarten för herrar.

    Tusen tack för att du skyltar, länkar och bjuder på en pizza:-)

    SvaraRadera
  9. Pizzan såg god ut.
    Kul med många medaljer till Sverige.

    SvaraRadera
  10. Smaskigt med pizza, vi gjorde en hemgjord pizza i fredags, blev oxå bra.
    Duktiga idrottare🤩
    Bra skyltat 👏
    /åsa

    SvaraRadera
  11. Ja den här helgen blev det mycket sport! Själv sportade jag ingenting utom några korta kissrundor med en sjuk Daniel. Har varit off och är fortfarande, får ta igen mina bloggbesök längre fram. Kramen

    SvaraRadera