söndag 25 februari 2024

skyltsöndag #459

 ...i torsdags hade jag ett ärende in till stan. 


Då jag passerar skyltfönstret till butik Buketten ser jag de ljuvligaste Primadonnor stå där, kvistarnas kvist - för att citera min faster. 


Tänkte att de kostar säkert en halv förmögenhet, men så gick jag in och blev glatt överraskad.
Så en kvist av den underbara Magnolian fick följa med hem - helt omöjligt att motstå.


Fina knoppar som jag fotograferade på fredag morgon.
Vid fredag lunch hade det hänt grejer då solen letat sig in. Sim salabim




Igår morse bjöds jag på mer ögonfröjd. Även de hårdare knopparna hade nu börjat att öppna sig.

Och en doft av nytvättade lakan som fått torka ute en sommardag infinner sig.
Märkligt - men blommorna doftar rent.



Oj, vad bilder det blev....Inte så många vanliga skyltar idag.... 
Se det som att jag valt att skylta med lycka och en väldoftande tvål.



Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:




12 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder på Magnolia-kvisten. Och även om det inte var så många skyltar fick du till en fin skyltsöndag. Ha det så gott! Kram

    SvaraRadera
  2. En av de mest vackra skyltar man kan tänka sig är när magnolian blommar eller är i knopp. Toppenvackra foton. Tack !
    Ha en fin dag och hoppas dina frallor smakade gott! Solskenskram!

    SvaraRadera
  3. Magnolia, åh vad jag älskar dessa! Jag brukar alltid försöka få till snygga bilder av dem, så underbara. Tvålen du visar är säkert också ljuvlig. Jag älskar nämligen också väldoftande välgörande tvålar! Man kan stoppa en tvål bland linneförrådet också.

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackra! Och så fina att skylta med. Som vanligt också bilder att njuta av.
    Och magnolia är en favorit även hos mig. Vi har många magnoliaträd på vår innergård men de har ännu bara knoppar. (Skulle jag komma över några skulle jag också slå till. Skulle nog slå till och sedan fråga om priset.)
    Önskar en fin kväll-

    SvaraRadera
  5. Finaste skyltningen i mannaminne TACK
    /åsa

    SvaraRadera
  6. Så vackra blommor. Å, så fint det blev med en kvist på bordet.

    SvaraRadera
  7. Sänd över lyckan till mig bums :) Vackra blommar du bjuder på, ja du kunde väl inte ungå ;)

    SvaraRadera
  8. Magnolian får du hemskt gärna skylta med. Har aldrig sett Magnoliakvistar i en blomsterbutik här. Dessa blommor är ju sååååå vackra och jag känner nästan doften
    Nu har du satt mig i arbete. Ska kolla om vi har en Buketten-butik i Täby. Och om jag ska jag kolla om de säljer Magnoliakvistar.

    Tusen tack för länken och en väldigt väldoftande Skyltsöndag.

    SvaraRadera
  9. Ljuvliga foton ! Det tackar vi för! Känner doften ända hit!

    SvaraRadera
  10. Fina foton minsann, du kan verkligen det där.

    Ha det så underbart du kan nu. :)

    SvaraRadera
  11. Så delikat vacker den är, magnolian! Anki visade ju en knopp som inte alls hunnit utvecklas ännu, kanske kommer hon ikapp dig. Förstår att du blev glad att få med dig denna hem! En snygg tvål men jag kan inte låta bli att fnissa åt Vegetable soap....

    SvaraRadera