tisdag 13 februari 2024

selfie #7 om kärlek

Veckans selfie om kärlek

Vecka 7 och denna veckan går under namnet vänliga veckan fick jag lära mig som liten och på onsdag är det alla hjärtansdag. Här kommer veckans frågor och svar: 

1. Kärleksfilm!

Pretty Woman är det första som poppar upp, tänk så många gånger jag sett den genom åren.


2. Kärlekslåt! 

https://www.youtube.com/watch?v=Y0pdQU87dc8


3. Kärlek till barn!

Kärleken till trollungarna är ju stor. Minns när lilla trollungen sa: Inte visste jag att ni älskar mig så mycket. (Då hon fick en Google Nest mini som önskat sig)

4. Kärleksbok!

Norma Klein´s bok : Sunshine En bok jag läste för första gången för snart 40 år sedan.




5. Kärleksmat!

Att sitta på kajkanten i Böda och dingla med benen samtidigt som man stoppar i sig nyrökt makrill. Det är kärlek åt både magen och själen. Ååå jag måste göra detta till sommaren – det var alltför längesedan sist.


6. Kärleksdryck
!

 Kärleken till kaffe är ju stor. Men svaret blir Amarone,  Bolla Le Poiane Amarone 

Det är Klimakteriehäxan som håller i selfie utmaningen, välkommen att vara med du också! 

https://klimakteriehaxan.blogspot.com/

8 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar. Den boken har jag inte läst!

    SvaraRadera
  2. Som alltid kul att läsa dina svar. Mitt inlägg ligger klart och kommer under dagen.
    Böda ... med nyrökta flundror ... oj så många minnen som dök upp! Boken är ingen jag känner igen, men den ser intressant ut
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Dina kärlekar kunde vara mina kärlekar också...och att sitta på en bryggkant och dingla med benen medan man äter nyrökt fisk. Wow. Nu ska jag falla för min kärlek till kaffebönan. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  4. Tack snälla, sitter o lyssnar på Bryan Adams, en röst j ag nästan glömt bort, som jag älskar hans låtar! Boken lät som en riktigt rysligt sorglig historia, livet är inte rättvist! Det lät så underbart med din önskan om att sitta och dingla med fötterna! Men nyrökt makrill har jag nog aldrig smakat. Men det låter gott! Finfina svar, och tack för låten! Kram

    SvaraRadera
  5. Nyrökt sik eller röding mums 😋 böckling har jag aldrig smakat men jag kan med min fisksort sätta mig och ringla med benen i solen 😄
    Boken känner jag inte till.
    Ha en fortsatt fin tisdagskväll 👋 åsa

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka ljuvliga svar i din kärleks-selfie! Bryan Adams åh den låten, ja, den är underbar! Boken låter tuff att läsa, men säkert så väldigt fin och kärleksfull också! Har aldrig hört talas om den. Amarone, så gott, och nyrökt makrill i din miljö låter fantastiskt!

    SvaraRadera
  7. Nu har du lyckats med att jag fick googla fyra av dina 6 svar. Men Bryan Adams låten - den kände jag mycket väl igen. Älskar den:-)
    Google nest mini, Pretty Woman, boken och Amarone fick jag som sagt googla. Pretty Woman är väl en låt också, eller?! Amarone tror jag inte att jag har druckit. Tänk så mycket jag har lärt mig idag igen:-)

    SvaraRadera
  8. Kul att läsa dina svar. Funderar för egen del och svårt med bara ett.
    Men svaren på 1,2 och 6 kan jag också tänka mig. Men som film även West Side Story, Dr. Zjivago och En man och en kvinna.
    Böda och flundror . Härligt. Hade valt nygrillad hummer, nyfångad och på en strand på Bali. Men är öppen för mycket...

    SvaraRadera