söndag 11 februari 2024

skyltsöndag #457

Skyltar från i torsdags då vi hade biljetter till:
The Music of Hans Zimmer

Framfört av den ukrainska symfoniorkestern:
The Orchestra Lord of the Sound

Räknade till ett 40 tal på scenen. Riktigt duktiga musiker och solister.

Ett ljusspel till varje nummer som framfördes.

Så duktiga och Hans vilken kompositör. Följer du länken så ser du hur mycket känd filmmusik han skapat. Det var två timmars örongodis, en helt vanlig torsdag.
Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

10 kommentarer:

  1. Konsert & kongress är det samma? Men jag ser ju att det vart ju bra för er :) Snyggt skyltat och en tråd med :) Ska in och kolla länken nu.

    SvaraRadera
  2. Hoppas det lät bra rakt igenom! Själv är jag dålig på att gå på konsert. Dumt nog.

    SvaraRadera
  3. Vad trevligt! Fint skyltat. Och mycket fin och njutbar musik. Förr jag jag på en del konserter men tyvärr har jag legat av mig. Men inser att jag nog får återta detta.
    Önskar en fin söndag.

    SvaraRadera
  4. Färgstarka skyltar. Det här är din biljett, tappa inte bort...kul! Musik en helt vanlig torsdag av den rangen måste ha suttit jättebra! Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  5. Det är mäktigt att lyssna till en konsert. Ljusspelet är inte illa. Kram

    SvaraRadera
  6. Trevligt skyltat i färgstarka nyanser! :) Kul att se på länkarna om dessa, hoppas det var trevligt och även bra musik?

    Ha en fin söndagskväll! Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, tänk att en för mig helt obekant kompositör har skaffat så många titellåtar, dessutom till världsfilmer, som till och med jag känner till. Tack LillaSyster. Ytterligare en lucka i min allmänbildning som har fyllts;-)
    Dessutom är du skyltning så otroligt färgsprakande. WOW!!!
    Tusen tack för din fina Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Kan tro att det var en upplevelse att lyssna på konserten och se ljusspelet samtidigt. Känner inte till kompositören sen tidigare men en mängd av filmerna som han skrivit musiken till.

    SvaraRadera
  9. Tjusiga skyltar från er konsert! Min man är ett stort fan av Hans Zimmer, och har lyssnat till honom på Globen när han var här i Stockholm för några år sedan tillsammans med en stor orkester.
    Kul att jag syntes i TV igår, måste ju kolla in det på svtplay! Kram från ett trött "mellofan" ;-)

    SvaraRadera
  10. Vilken fin föreställning och mycket örongodis! Jag tror ni njöt! skam till sägande kände jag inte till kompositören.....Ha en fin kväll, dagarna rinner iväg

    SvaraRadera