torsdag 29 februari 2024

igår flyttade.....

..... våren in här på Skogsliden. 

Jag kände att det var dags!
30 Penséer och 3 Minipåskliljor.

I den gamla koppargrytan och i mormors gamla konservator blev det påskliljor och penséer.
Även en tupp fick flytta ut.
Videkvistarna jag plockat tidigare från det nedblåsta trädet fick också vara med.





Resväskan, smideshjärtat och fågelburen fick också en uppdatering.


Murgrönan tuktades lite efter att vintern gått illa åt den.

Ljungen på stolen åkte i komposten och 
i med Penséer och videkvistar.
Det räckte även till att piffa till min äppellåda. 

Nu håller jag tummarna för att det inte blir riktigt kallt mer. Det är ju ganska tåliga växter, men skulle det gå åt fanders så kostade hela kalast bara 122kr. (Dvs inte värre än två buketter med tulpaner och de står ju sig max en vecka. Har jag tur så klarar sig Penséerna till långt efter midsommar och då är de bara att klippa ner för att sedan blomma igen.)


9 kommentarer:

  1. Så härligt. Det är en underbar tid vi kliver in i och jag vet att frugan längtar efter att få sätta händerna i vår lilla trädgårdstäppa.

    SvaraRadera
  2. Så fint och härligt att våren flyttat in! Jag tycker det var helt rätt att välja tåliga färgglada blommor, även om det kan vara risk för att du får göra om det. Den summan är ingenting för den glädje det ger, tänker jag. Ha en bra dag, kram

    SvaraRadera
  3. Du gör det alltid så mysigt och fint runt dig. Penseér såg jag igår när jag gick på stan. Vårblommor här också men här behöver de inte tänka på frost, däremot på klåfingriga som stjäl plantor med sig på vägen förbi. Men de fyller bara på...
    Känns nästan som ett villhöver för mig nu att köpa ett par plantor för våra terrassbord.
    Ha en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt :) Facit har börjat sätta frön av diverse art... men vi ligger en månad efter för att göra så fint som dig. 50 cm till så :)

    SvaraRadera
  5. Vilka vårkänslor du väcker, så fint det blev 🌼

    SvaraRadera
  6. Vårkänslor❣️
    Du är minst en månad före mig… och då räknar jag med en tidig vår😅
    Ifjol var det snöfritt först i maj.
    👋/åsa

    SvaraRadera
  7. Du har helt enkelt bestämt att det är vår, och då är det vår. Så enkelt är det. Och dessa mängder med blommor för 122 kronor är nästan så billigt att jag undrar om det var fel på plantorna;-)
    Din resväska och fågelburen är mina absoluta favvon:-)

    SvaraRadera
  8. Så härligt att våren flyttat in hos dig och att du så fint delar med dig av detta. Blir riktigt glad.
    Önskar dig en fin helg

    SvaraRadera
  9. Det var jag som blev anonym.

    SvaraRadera