lördag 24 februari 2024

hoppa på tåget #is


Idag åker tåget mot destinationen is

En iskall öl, tackar jag ju inte nej till.




Eller en Mojito med massa is


Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 
Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!
Glöm inte att mejla Åke och gissa vem det är som ligger bakom dagens ord, vår glada lokförare har ju en tävling med fina priser.



Komman destinationer är: 
V. 9 Din egen skugga
V. 10 Stolthet
V. 11 Automat
V. 12 Spegling
V. 13 Ingen rök utan eld
V. 14 Barn
V. 15 Blommor
V. 16 Husdjur
V. 17 Picknick






11 kommentarer:

  1. Tack för bidraget, tack för länken och så fint du sammanfattade det hela. Vad smakar inte bättre än en iskall öl? Den såg stadig ut din Mojito ;) Kylda drycker är aldrig fel :) Önskar dig en fortsatt trevlig lördag.

    SvaraRadera
  2. En kall Mojito med is är absolut inte fel en varm sommardag!

    SvaraRadera
  3. Den tolkningen av is gillar jag, inga snöbilder där inte å vem tackar väl nej till en iskall öl?!?
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  4. Is 🧊
    Jag är ju en sån som typ aldrig har is i min dryck.., oavsett vilken dryck, nej tack till is.
    Bra tolkning. Personlig.
    /åsa

    SvaraRadera
  5. Iskallt är ju modellen här med oavsett dryck, ja, förutom kaffet då förstås. ;)

    Ha det jättefint nu.

    SvaraRadera
  6. Just det, is är bra också till drinkar och kalla drycker. Tack för påminnelsen, jag behöver fixa till mera isbitar.
    Här måste det finnas sådana i mängder.
    En fin kväll önskas! Kram

    SvaraRadera
  7. Läskande gott med en iskall Öl och likaså en Mojito skulle inte sitta helt fel! :)

    Ha en trevlig helg! )

    SvaraRadera
  8. Var också inne på is i drinkar, men leta efter bilder blev det inget med, har tyvärr mer bilder på vinterns is! Din tolkning är så mycket snyggare!
    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  9. Verkligen en isande och läskande tolkning. Perfekt till dagens ord.

    SvaraRadera
  10. Nej, dessa två är ju mina favvon också (förutom vin), så jag skålar gärna med dig här - när det är minst 25 plusgrader;-) Tills dess håller jag mig till Nespresso och vin;-)

    SvaraRadera
  11. Jäklars så sugen jag blev nu, såhär på lördagkvällen. Det blir till att leta efter en iskall pilsner i kylen och sätta sig tillrätta i tvfåtöljen o förflyttas till Shetlandöarna. Fin tolkning! Kram

    SvaraRadera