lördag 10 augusti 2024

hoppa på tåget # Ett annorlunda konstverk - inte en tavla

Lördag och Åke rullar ut tåget, dagens destination är satt till: Ett annorlunda konstverk som inte är en tavla.  



Den här snigeln ser jag på en utav mina skogsrundor. 

I våras så vände jag på en planka som legat ute under många år och där på baksidan dök det upp ett mönster som var skapat av någon slags svamp. 

Ja, det blev två konstverk istället för ett......

Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!


Kommande platser att besöka är: 

v.33 Kapell

v.34 Tårta - med vilka har fyllt år i veckan?  (med rätt motivering har du chansen att vinna en trisslott)
v.35 Natthimmel, fenomen








9 kommentarer:

  1. WOW vad vackert uppvisat :) Skogen och naturen kan verkligen visa upp en massa konstverk när man är nyfiken. Du har öga, snyggt LillaSyster. Jag får en Flashback: När jag var var 10 år flyttade vi och naturligtvis ville jag besöka mina gamla kamrater, det fanns en genväg hem som gick igenom en skog och gissa hur många troll man kunde se igenom den djupa skogen på stigen :) Gå runt var ca 2 km längre... naturligtvis var man ju där till sena timmen också :) Trevligt att du deltar och tack för länken.

    SvaraRadera
  2. Naturens egen konst är den vackraste tänkbara. Att mögelsvamp kan bli så strålande vackert och snigeln ser man ju hur bra som helst. Jättefint fångat!
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  3. Naturens konstverk är alltid de finaste! Svampmycelet är verkligen dekorativt!
    Ha en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men så vackert du funnit i naturen :=) Vissa dagar när man går där o filosoferar så kan man verkligen dyka på olika fina saker av vad naturen bjuder på! Fina bilder!

    Ha en fin Lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Naturen är helt klart konst i allra högsta grad...härliga upptäckter!
    Ha en fin lördag!

    SvaraRadera
  6. Men så fina! Snigeln är ju fantastisk, mönstret visar en vacker ek i vintermundering!

    SvaraRadera
  7. Snigeln‼️ Jag har en ”budda-figur” som jag går förbi ibland och precis som Åke kommenterade här ovan så är skogen full av troll.
    Så fint mönster det blev på plankan‼️
    Ha en fortsatt fin lördag/ åsa

    SvaraRadera
  8. Vilka coola alster som finns i skogen! Såg inte snigeln, utan nåt helt annat...som associerar till mitt jobb ,hihi!
    Svampmönstret är så läckert också!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Naturens egen kost är alltid den vackraste. Åsså måste jag beundra din livliga fantasti . att du såg en snigel i första bilden. Der fick jag titta både en och två gånger;-)
    Bra jobbat!

    SvaraRadera