söndag 25 augusti 2024

skyltsöndag #485

En ny skylt i mitt kök, tycket bestämt att det stod LillaSyster på den. 


En söt vindflöjel på kvällspromenaden förra veckan.


Förra söndagen var vi i Söderköping en sväng.

Självklart blev det glass
 Say cheese heter min skapelse.
Päron/ingefära- och popcornglass. Ljummet päron. 
Toppad med grädde, pistagenötter och Camembert ost.
Så himla god - jag åt den även förra sommaren. 


Precis vi slussen i Söderköping hade den här skylt/filuren dykt upp.
Blir inte riktigt klok på vad den vill säga....




En glassig papperskorg.

 Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:












 

12 kommentarer:

  1. Brukar inte kika in på inlägg om skyltarna, men glad jag gjorde det hos dig idag. Så fin den översta skylten är - gillar den skarpt! Ha en fin söndag. Kram

    SvaraRadera
  2. Minst sagt udda kombinationer på den glassen. Ingefära och canembert. Jo, jag tackar. Länge sedan jag var på Smultronstället, men det kanske är dags igen.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det finns ett lite Karin på din skylt också. Den är absolut din..härlig och klok.
    Klok blir jag inte på skylten som inte du hellre förstår. Ibland ser man skyltar just därför, det finns säkert ett budskap.
    Bra skyltat och glassen den glassen! mmmmm
    God fortsättning på söndagen!

    SvaraRadera
  4. Visst stod det ditt namn för trädgårdsskylten. Verkligen passande. Fina skyltar de övriga också. Även för mig är Söderköping förknippat med glass. Men tyvärr nu några år sedan jag vara där. Ja, stan i sig tycker jag också om. Din glass skulle jag bra gärna velat testa.

    SvaraRadera
  5. Instämmer med texten på trädgårdsskylten som är jättefin.
    Söt vindflöjel, har inte sett en med igelkott tidigare.
    Din glass ser god ut. Gulligt namn på glassrestaurangen.
    Jag skulle nog säga att skylten är ett konstverk. :-)
    Tjusig p-skylt för barnvagnar.
    Åh, jag gillar papperskorgen med glasstrutarna.

    SvaraRadera
  6. Den första skylten där stämmer ju verkligen in på verkligheten, tål verkligen att tänkas på tycker jag.
    Glass är ju bland det bästa jag vet periodvis...smaskens. :)

    Ha en fin eftermiddag och kväll nu.

    SvaraRadera
  7. Bra skyltat 👍 jag gillar Din nya köksskylt 🤩
    kram åsa

    SvaraRadera
  8. Din skylt i köket passar perfekt hos dej ja!
    Din glass däremot lockar inte mej, är inte så förtjust i glass, men visst en mjukglass i strut kan gå ner en varm sommardag, men då ska det vara vanilj, och inget strössel ;-D Ha en fin söndagkväll!

    SvaraRadera
  9. Gillar den fina nya emaljskylten i ditt kök. Det står verkligen LillaSyster på den:-)
    Glasskreationen i Söderköping - kan bara säga att jag blev riktigt sugen när jag läste popcorn och camembert. Har ju återfått smaken på glass och ätit popcornglass som jag gillade skarpt. Men just touchen av camembert - jo tack:-)
    Söderköping är ju inte bara känt för sin goda glass utan även för alla utsmyckningar bland annat de på elskåpen. Gissar att filuren, som är proffsigt gjort har en anknytning till "mångfald av djur" i skogen. Bra fångat!

    Papperskorgen blir jag glad av:-)

    Tusen tack för dina varierade skyltar, bra jobbat!
    Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
  10. Härliga skyltar och den du har hemma är verkligen passande för dig! =)

    Men skylten du ej kan tolka ser jag både Orm, Fågel och Får bock samt ödla mitt i detta ett stort hjärta och en vattenkanna.. Det tolkar jag som att dessa djuren trivs och är där ofta och alla gillar vatten! Men att alla kan skåda dessa på den platsen! =)

    Det är min tolkning av den - Sen om det står för det har jag ingen aning om?

    Ha nu en fin Måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Mycket kul att titta på...har aldrig sett en igelkott så långt upp!
    Smultronstället har många fina kreationer, popcornglass skulle jag dock välja bort, det ska väl vara sött när det är glass?!?
    Barnvagns-p är säkert välkommet å sista fotot är också rolig...bra jobbat!
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  12. Vilket snyggt sagodjur! Undrar om det är en sagostig som gömmer sig där...
    Visst stod det präntat Lillasyster på den fina skylten, och så väl det stämmer! Första gången jag ser en igelkott på taket, hoppas den inte trillar ner med taggarna utåt!

    SvaraRadera