torsdag 29 augusti 2024

mycket lek.....

.... i köket förra veckan.
Får jag presentera fredagens pizzamacka!
Delade pizzadegen på hälften, för att få ut två portioner. penslade dem med olivolja, sedan vek jag dem på mitten och penslade olja ovanpå - skjuts in i ugnen i ca 10 minuter.

När de kom ut var det bara att öppna upp dem - gick hur lätt som helst.

Bredde på Tapenad, strösslade över med egen odlade tomater, lite rödlök, brieost som jag blandat med soltorkadetomater, rucola och så parmaskinka.
Sen stängde jag till dem, lade upp på tallrik och till det drack vi ett glas rött.
Det var inte sista gången - du bestämmer ju själv vad du vill fylla dem med, jag tog vad jag hade hemma. 











 

6 kommentarer:

  1. Låter riktigt gott! Kul att experimentera :)

    SvaraRadera
  2. Köper du färdiga pizzadeg eller gör du den själv. Jag blir väldigt nyfiken på ditt experiment, vill ju gärna göra någonting liknande. Tack igen för bra tips!
    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
  3. Verkar vara lätt, smidigt och jättegott.

    SvaraRadera
  4. Suveränt! Minsta möjliga arbetsinsats och sååååååå gott. De pizza-skivorna ska jag absolut leta efter. Är det Pinsa?

    SvaraRadera
  5. Det såg väldigt gott ut, tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Men så gott det ser ut. Tack för tipset.

    SvaraRadera