tisdag 6 augusti 2024

tisdag med Trassel.....

 ...... kan eventuellt bli ett återkommande tema här hos mig.

Ja, jag vet att jag sagt NEJ, det blir ingen mer katt så länge vi har Busan. Men så smälte mitt hjärta fullständigt.....

Så i fredags eftermiddag var vi och hämtade Trassel. Alldeles bedårande tycker vi....ja, inte alla i familjen. Busan är inte glad på mig/oss. Men jag hoppas verkligen att de kan acceptera varandra efter ett litet tag. 

Fatta hur liten han är, trots sina 13 veckor. 


På upptäcktsfärd. 
Slocknar där han står när han lekt.
Gott att vila mot Husses ben.

Liten "ullboll".

Känner sig redan trygg och blottar magen då han sover.

Nu håller vi tummarna för att de blir kompisar, så pass att de kan bo under samma tak i alla fall. Trassel är ju van vid andra katter. De var 8 ungar i kullen och förutom mammakatt så fanns det tre andra vuxna katter hos hans förra familj.


















9 kommentarer:

  1. Åååhhhh ... mitt hjärta smälter också! Vilken ljuvlig varelse! Även om de inte kommer att älska varandra så kommer de nog att tolerera ett liv tillsammans. Minns min gamla Malin när KF flyttade in ... jisses så sur hon var ... och hon var inte snäll om han kom för nära.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt litet nystan denna Trassel är! Busan blir på bra humör igen, lite kränkt nu förstås. Hon är ju katt..Snart fungerar vardagen som den ska, med en Busan, ett Trassel och så ni båda. Ser framemot flera Trassel-tisdagar!
    Lycka till med kram!

    SvaraRadera
  3. En kattunge är det sötaste som finns. Så även mitt hjärta smälter. Trassel är ett riktigt litet gull!

    SvaraRadera
  4. Söt 😍 så himla gosigt med en kissunge 💕
    /åsa

    SvaraRadera
  5. Till och med jag smälter. Trassel är bedårande. Så himla söt. Gissar att även Susjos kommer att smälta.
    Och vilket roligt namn. Han han trasslat in sig någonstans att ni döpte honom till Trassel. Love it!
    Och visst påminner han lite om Elvis eller...

    SvaraRadera
  6. Så underbart, en ny familjemedlem, de kommer säkert att komma överens så småningom.
    Vi funderar också på en till, eller två, har stannat vid en fundering hitills men nån gång så.
    Tack för fina fina fina kattbilder, mitt favoritobjekt vid fotografering. :)

    Ta hand om dig och ha det bra.

    SvaraRadera
  7. Helledudanes vilken goding! Självklart skulle ni ha en lite kattunge, o nu får Busan faktiskt ta o sköta sig. Kanske smälter hennes hjärta totalt eller så får hon ignorera den lilla, ni har ju gott om utrymme så det borde inte bli några problem. Ljuvlig lite kurrvarelse, mitt hjärta smälter!

    SvaraRadera
  8. Inget inlägg idag, onsdag... har det trasslat till sig för dig;-)

    SvaraRadera
  9. Men jag döööör så söt! Så mysigt med en kattunge, jo jag vet, de är livliga ;-) Hoppas Busan och han blir kompisar..så småningom i alla fall! Ljuvliga bilder! <3

    SvaraRadera