torsdag 15 augusti 2024

torsdag....

Nu har han upptäckt att det är skönt att ligga högst upp på klösträdet och spana ut.


Jag kelar med Buset både ute och i källaren. Jag talar varje dag om för henne att Trassel inte är farlig och att hon är välkommen att komma upp/vara inne som förr. (Nu har hon alltid fördragit källaren i första hand. Det var likadant då Elvis levde. Men hon brukar ju alltid komma upp och äta och ev gosa en stund om kvällen. Jag ger henne lite mer tid att vänja sig vid Trasseldoften) Hon har såklart allt hon behöver i källaren mat, vatten, toalett -och flera mysiga liggplatser. Samt egen in och utgång i sin kattlucka.



 

9 kommentarer:

  1. Sötnosarna! Klart hon har allt han behöver, men du har väl inte det om hon inte lär sig acceptera Trasseldofterna och kommer upp till er :)

    SvaraRadera
  2. Du är djurvän på riktigt du :)

    SvaraRadera
  3. Busan kommer helt säkert att vänja sig :)
    Tusen tack för de goda plommonen ... delade med mig lite till Ugglebo :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jadå, Busan kommer att vänja sig vid Trassel, tids nog. Minns när jag skaffade en kattunge(han var bara 8 v) och hade en typ 1-årig hankatt hemma, han fräste och hade sig, jag vågade inte lämna dem ensamma första dagen! Sen slutade det med att kattungen låg och diade på den större katten! ;-)

    SvaraRadera
  5. Oh, wow! Har ni skaffat en kattunge till? Mysigt! Jag har klickat in mig på ert instagram med katterna nu. Love cats 💖

    SvaraRadera
  6. Så nu har Trassel till och med intagit tronen - hahaha:-) Bra att du kelar lite extra med Busan och jag hoppas verkligen att de kan fattar tycker för varandra.
    Men om hon inte gillade Elvis nåt vidare heller, så är hon kanske en "ensamvarg" och vill vara för sig själv.
    Lycka till LillaSyster!

    PS. Så gulligt av dig att åka förbi Anki med plommonen. Du är alltid så omtänksam:-) DS.

    SvaraRadera
  7. Busan verkar ha ett hjärta av stål som kan motstå denna lilla goding. Men, det viktigaste är ju att det råder en viss tolerans, kärlek kanske inte kan förväntas. Jag har haft många katter i mitt liv, oftast flera än en samtidigt, men alla har varit väldigt sociala. Men, det betyder inte att det inte finns dem som helst håller sig för sig själva, precis som vissa människor gör. Och oavsett så har Busan ett paradis hos er.Kram

    SvaraRadera
  8. Busan kommer igen, hon vill nog bara ta sin tid, visa att hon är ståndaktig...katter är katter. Ljuvliga personliga, ja allt. Ibland vill vi också ha katt igen men inte här i stan...nej, nej. Njuter av andras katter på bloggen istället.

    SvaraRadera
  9. Nu ser jag Trassel, så sööt! Jag är svag för röda kattpojkar. Det kan vara knepigt att få katter att acceptera varandra och vuxna katter kan tycka att kattungar är jobbiga. ;-) Men håller tummarna att det blir kompisar framöver.

    SvaraRadera