lördag 17 augusti 2024

hoppa på tåget #kapell

 Lördag igen och Åke rullar ut med tåget mot destination KAPELL.

Själv kör jag med hardtop på min Jeep Renegade (det var längesedan jag tog av taket på den.) Men den här jeepen har kapell på, lite märkligt för Gran Canaria är ju högst sol säkert. 


Ner i hamnen i Puerto Rico är det gott om båtar och en del har kapell, de flesta i blått.


Här hemma såg jag en släpkärra med kapell för ett tag sedan.

Det är Åke som håller i Hoppa på tåget. 

Följ länken så hittar du fler resenärer och välkommen att kliva ombord på tåget du också!


Kommande platser att besöka är: 

v.34 Tårta - med vilka har fyllt år i veckan?  (med rätt motivering har du chansen att vinna en trisslott)


v.35 Natthimmel, fenomen





12 kommentarer:

  1. Varför hade jag aningar om att ord om din Jeep skulle dyka upp :) Sy ett kapell till den så kan du dra över om det kommer en skur ;) Jag såg ett kapell till en Ford Tudor 32:a från en kompis som inte var så märkvärdigt liggandes i en baklucka, men det fyller sin funktion om skuren kommer på turen :) Lysande tolkning vill jag påstå :) Tack så mycket för länken och trevligt att du klev ombord :)

    SvaraRadera
  2. Du lyfte kapell på det sätt som jag hade tänkt mig allra först. Kul. Antagligen skyddar kapellet lite grann för den brännande solen, kan jag tänka mig.
    Fint tolkat! Riktigt fint!
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  3. Mycket fin tolkning av kapell, det finna Många vackra kapell till båtar, bilar och även skoter kälkar osv..

    Härligt att ha en egen Jeep när ni är på GC =)

    Ha nu en sjön lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppsan skön lördag skulle det såklart stå.. haha

    SvaraRadera
  5. Så bra tolkning👍 helt olik min😅 Jag tänkte först ”kapell” ungefär som Din skyltning och hade inte tänkt vara med eftersom det är dåligt med såna ”Kapell” häromkring 😜 men googlade och såg de olika betydelser och yes då kunde jag Hoppa på tåget 🚂
    Ha en skön lördag kram åsa

    SvaraRadera
  6. Vilken bra tolkning! Kan tänka mig att fler tänker på kyrkliga kapell. Din jeep med hardtop är säkert passande för det svenska klimatet. Och jeepen på G.C. kanske tar det säkra för det osäkra. Nätterna kan ju vara nog så fuktiga.

    SvaraRadera
  7. Jäss! Där satt den! Tänkte också på bl.a. sådana kapell du visar upp, men hade inga passande bilder, så tack för att du hade det!
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  8. Efter uppväxt på en ö så har ju många kapell på just båtar varit en del av vardagen för mig.
    Många bilar med kapell har man ju sett också, bra jobbat med din medverkan på "tåget".

    Ha nu en fin afton.

    SvaraRadera
  9. Bra jobbat! Och du slapp leta upp ett kapell med ett kors på topp;-)
    Så du tar inte ned "taket" på din jeep. Undrar varför. Är det för jobbigt att ta på/av det? Att man har kapellet på på Gran Canaria kan bero på det där sandregnet som kommer från Afrika med jämna mellanrum. Inte så roligt att städa hela bilen - också inuti.

    SvaraRadera
  10. Bilden från hamnen i Puerto Rico....suck, som jag längtar dit!!! Snyggt jobbat med dagens tema!

    SvaraRadera
  11. Ja just, finns ju bilar med kapell! Så vackra alla glänsande vita båtar ser ut med sina blå kapell .

    SvaraRadera
  12. Bra jobbat ... och snyggt tolkat!
    Många fina båtar där!

    SvaraRadera