söndag 4 augusti 2024

skyltsöndag #482

 Idag blir det skyltar från Söderköping. 


Huset tilltalar mig. 
Ser så mysigt ut. 







Vattnet i Göta kanal ser ju inte så inbjudande ut här i Söderköping.  

Både stora och små båtar slussas.
Här ligger Athene och väntar på sin tur.
Kaptenen i egen hög person.


Avslutar med lilla tåget och tänker genast då på fina Ama.

Bakom lilla tåget skymtas kanalbåten Juno - världens äldsta registrerade kryssningsfartyg .
Finns mer att läsa under länkarna för den är intresserad.



















12 kommentarer:

  1. Hög igenkänningsfaktor i dessa bilder :)
    Fina Ama ... hon är saknad!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka gemytliga skyltar du bjuder upp med :) Slussen bar icke att förglömma ;) Mycket snygga valtalande bilder till skylt temat här.

    SvaraRadera
  3. Götakanal och omgivningar runt den är så fina. Verandan eller vad man kallar den inglasade delen av huset är lite grann ett villhöverbehov...så vackert och där kan man sova över i det huset förstår jag.
    Fina härliga somriga bilder med skyltar därtill.
    Ja, Ama går inte ur , så är det!🤍🤍
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  4. Mysigt hus och fint med glasverandan.
    Vi har passerat Söderköping och Motala. Men vi har stannat vid Ljungsbro för att se på akvedukten och vi har varit till Sjötorp. Ja, nu väckte din Skyltsöndag, minnen. :-)

    SvaraRadera
  5. Var ju nyligen i Söderköping men just det lilla huset verkar vi missat :(
    Smutsigt vatten är det nog mycket längs hela kanalen åtminstone de ställen jag sett...
    Ha nu en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Det är så fint i Söderköping. Jag hade förmånen att få tillbringa en vecka på Söderköpings Brunn för ca 20 år sedan. Vi hade en trevlig och bra utbildning. Men så här långt efteråt är det kakbuffén varje eftermiddag som jag minns bäst. Farligt goda kakor!

    SvaraRadera
  7. Visst tänker jag också på fina Ama när jag ser lilla tåget.. Hon hade nog tokgillat det gula tåget.
    Slussen Rum är ett hotell och jag håller helt med dig - otroligt inbjudande och mitt i stan dessutom.
    Vattenfärgen är inget att hurra för, verkligen inte. Åt andra sidan är det en sluss och inget bad;-)
    Stort tack för länken och fina skyltar från charmiga Söderköping:-)

    SvaraRadera
  8. Vad trevligt med ett besök via dig i Söderköping och fina skyltar från en riktigt fin stad.
    Söderköping har mycket av det mesta av det som är fint. Tänkte också på vår vän Ama (som inte är med oss längre) när jag såg tåget. Säkert hann hon åka det.

    SvaraRadera
  9. Fina skyltar från pittoreska Söderköping. Å ja, visst tänker man på Ama när Lilla tåget kommer <3

    SvaraRadera
  10. Fin skyltning och självklart hade Ana gillar Lilla Tåget 💕
    Smutsigt vatten ben det ska ju inte drickas…
    /åsa

    SvaraRadera
  11. Fina skyltar och huset var riktigt fint och bevarat! Fint område med slussen =)

    Ha en fin söndagskväll!
    Kram

    SvaraRadera