tisdag 13 augusti 2024

tisdag med Trassel #2

 ..... det är lek, mys, sova och mat som gäller. 




 Jag hade glömt hur livliga kattungar är......

...... det är verkligen full fart från morgon till kväll.

(Fast mitt i leken kan han bara lägga sig ner och somna av ren utmattning). 

Nu är han duktig på att sätta fart på bollbanan själv och kan roa sig länge där.

Ett litet matvrak och han talar tydligt om när det är dags att fylla på med blötmat i skålen. Jag förstår om det kostar energi,  så som han far fram. (Torrfoder och vatten finns alltid framme)
Mmmm Vattenlilja till mig! (Jag har sått kattgräs, men det har inte vuxit till sig ordentligt ännu)

I fredags var vi till veterinären för besiktning, vaccination och chip märkning. Han gick igenom besiktningen utan anmärkning på övriga upplysningar skrev veterinären: fin, söt och go. (och det stämmer ju med våra uppfattningar också - förutom Busan då som håller sig ute och  i källaren)
 
Har registrerat hans chipnummer hos jordbruksverket så som den nya lagen säger om katter. Försäkrad är han också. 


För den som vill går det att följa Busan och Trassel på Instagram.  (inget jag sköter - utan det är maken som har hand om det) 























10 kommentarer:

  1. Finns det något som kan smälta även de hårdaste hjärtan, så är det kattungar. Underbara bilder.

    SvaraRadera
  2. Finaste lilla Trassel ... härliga bilder! Ska kika in på Instagram :)
    Ha en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härliga bilder på fina Trassel! Vad rolig bollbana - en sån har jag inte sett förut. Hoppas Busan kommer in snart, i alla fall när det börjar bli lite kyligare. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fin han är! Och ja, jag hade också glömt hur livliga kattungar var när vi skaffade Molly...jösses säger jag bara! Tyvärr funkade det inte för henne att vara innekatt, så nu hoppas jag hon trivs i sin nya familj där hon kan vara ute!
    Får kolla in instagram!

    SvaraRadera
  5. Fint att ha registrerat katten och fått den godkänd, att den sedan är söt också är ju en fin bonus verkligen. ;)
    Tack för fina och roliga kattbilder, lite av min favorit att kika på.

    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder på lilla Trassel. Hade gärna haft en liten katt men vi har allergi i familjen.

    SvaraRadera
  7. Det finaste Trassel jag har sett...härliga lilla kattunge. Busan vänjer sig snart och så rullar allt på som vanligt. Är man katt så kan man ju demonstrera lite grann en tid i alla fall.
    Ha det gott med pälsklingarna!

    SvaraRadera
  8. Fin, söt och go - absolut. Att han sedan är sportintresserad också (fotboll, beachvolleyboll och stavhopp gör ju inte saken sämre. Sedan har Trassel verkligen vuxit till sig sedan du senaste visade upp honom.
    Kul att även din man har fastnat för sötingen. Älskar hans bilder och roliga texter. Det syns att maken din har gått igenom din skola:-)

    PS. Glöm bara inte bort Busan. Hon reagerar precis som alla säger att äldre syskon gör när den nyfödde anländer i hemmet... DS.

    SvaraRadera
  9. Här tar vi verkligen lek, mys, sova och mat f´ramför allt på riktigt :) Trevliga bilder :)

    SvaraRadera
  10. Jag ler med hela ansiktet, som gärna skulle vilja stoppa ner hela stora trynet i den mjuka lena pälsen <3

    SvaraRadera