söndag 11 augusti 2024

skyltsöndag # 483

Söndag igen och det betyder skyltar! Visar några från Motala motormuseum idag, det kommer säkert att bli fler söndags skyltningar  därifrån för jag har gott om dem. 



Ett Shellmöblemang och en korvautomat i anslutning till sittplatsen. Nu var inte automaten i bruk. Men på de tiden den funkade så lade man i en slant och ut kom en korv med bröd och en påse senap. 



En sådan rock hade även Olle som drev sportaffären i det lilla samhället som jag är uppvuxen i. Men hans var betydligt skitigare.....undrar om den någonsin såg en tvättmaskin?



En gammal Husqvarna motorcykel.



 Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:

14 kommentarer:

  1. Så mycket det finns på Motala motormuseum. Kul att se, det väcker många minnen och jag blir fylld av nostalgi.

    SvaraRadera
  2. Det är jag som är anonym. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  3. Får känslan som jag fick när jag såg "macken" första gången, dessutom så praktiserade jag på en bensinstation när jag gick i sjuan, BP visserligen men ändå. :)

    Ha en underbar söndag.

    SvaraRadera
  4. Shellskyltar i parti och minut, den ena läckrare än den andra. Jättebra skyltat !
    Önskar lugnt väder och god sömn!

    SvaraRadera
  5. En Shellmöbelgrupp har jag inte sett tidigare och det lät ju intressant med korvautomaten.
    Många fina skyltar på Motala Motormuseum. Kul att få hänga med.

    SvaraRadera
  6. Får nog besöka muséet nästa gång jag är i Motala....häftigt med korvautomat, fanns en liknande i Kisa på 70-talet! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Så vackert med Shell designen :) Så fint Marilyn tittar fram också :) Esso har jag alltid gillat som nummer 1. Korv maskinen ja: På slutet av 70 talet körde jag lastbil i två år och hade kört en mycket lång sträcka men avlastning osv och en 10-12 tal mil hemifrån var jag så otroligt hungrig och vart dessa apparater stod viste man ju, ja hur det var stoppade jag i 5 kronor men ut kom ingen korv, provade ytterligare 5 spänn men icke. Gissa vad elak jag vart. Jag minns jag gav den en rejäl buckla med foten :) (Flachback)

    SvaraRadera
  8. Snacka om nostalgi-skyltar! Jättefina ;-)

    SvaraRadera
  9. HoNostalgi - jag tackar:-) En Skyltsöndag helt i min smak som du förstår. Minns Esso-slogan "Put a tiger in your tank". Däremot minns jag inte Shell-stolarna och absolut inte Sibylla korvautomaten. Den var ju verkligen före sin tid kan jag tycka.
    Älskar dessa gamla emaljskyltarna, de är så charmiga. Dessutom är dom av högre kvalitet än dagens plåtvarianter.

    Ser redan nu fram emot fler skyltar frän museet. Under tiden tackar jag så mycket för dagens Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Vilka fina nostalgiska skyltar! Och de där stolarna är jättefina de också!

    SvaraRadera
  11. Många år sen senast ... ett trevligt museum ... kanske dags för ett återbesök. Ett skylteldorado är det i alla fall.
    Ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Många fina skyltar och nostalgi på hög nivå! Mycket vackra bilder du bjuder upp med, bra kämpat Lillasyster!

    Kram

    SvaraRadera
  13. Gamla plåtskyltar är underbara, de pryder sin plats nästan var som helst. För att inte tala om de glada gula stolarna. Materialet kan dock vara något otrevligt plastigt, att sitta i dem med bara ben, ujuj, inte skönt. Bra att ha ett skyltlager att ta av! Ha en skön sommarvecka

    SvaraRadera