söndag 18 augusti 2024

skyltsöndag #484

 det närmar sig 500 jubileum!

Såg det här fina elskåpet på stan den där morgonen jag promenerade in och åt go frukost i slutet av juli.

En välbevarad VW buss.

Crewcab.... tror att den tillhör Carolas turnésällskap. Fotade bussen vid lokverkstaden i Motala då vi satt på andra sidan av Göta kanal och åt lunch förra helgen - så bilden är zoomad med mobilen från vårt bord.  Såg sedan i tidningen att Carola haft spelning där samma kväll som vi besökte Mallboden.

En fin vinkork som satt i flaskan vi drack till maten i fredagskväll.

Äntligen är trädäcket inoljat...... tanken var ju att det skulle varit gjort för läääängesedan. Men det var ju regnperiod där ett slag. Men nu så ansåg jag att träet var torrt nog för att få olja på sig. Det har varit veckans projekt efter jobbet, en bit i taget men allt hann att bli klart till regnet föll i fredags och nu pärlar sig vattnet som synes på nästa bild. (Men jag vart lite förvånad då jag öppnade burken och innehållet var vitt. Det blev genomskinligt då det torkat.) 



Lille Trassel äter som en häst.... hans absoluta favorit är det här våtfodret. 

Avslutar med min Påfågelblomma - fröna jag satte i maj har nu vuxit till sig- men jag har svårt för att tro att det ska hinna till att bli blommor. Ja, ja det går ju inte att lyckas varje gång.



 Den som håller i skyltsöndag är bästa BP:














12 kommentarer:

  1. Synd på fågelblommorna! Det kanske varit för fuktigt, för här har de blommat hela sommaren och bara fått vatten 2-3 gånger i månaden. Och de sitter i ganska kass jord :) Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Fina mysiga skyltar...och att lilla Trassel äter som en häst kan förstås. Han växer säkert så det knakar! Påfågelblommorna är jag nyfiken på...måste googla. Vinkorken är fin, Toscana säger allt.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Du får köpa färdiga påfågelsblommor ... de är speciella! Söt katt ska ha god mat, det är ju självklart. Välskyltat!

    SvaraRadera
  4. En VW av den sorten hade jag för många många år sedan fast lite äldre modell, den var allt fin, ångrar att jag inte behöll den, en raritet nu för tiden.
    Skönt att äntligen fått oljat in trät där, blir ju så fint när det är klart.
    Växter avgör väl själva när de vill växa till sig antar jag. ;)

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
  5. Kul att se dina skyltar! Påfågelblomman är ju så vacker men kanske inte passar i vårt klimat? Hade med mig ett fång en gång via flyget från Kanarieöarna.

    SvaraRadera
  6. Åh, så fint elskåp med LasseMaja.
    Fin VW-buss.
    Härligt att ha oljat in altandäcket. Det ser bra ut med regndropparna ovanpå.
    Trassel? Men nu har jag missat något. Har du en kattunge?

    SvaraRadera
  7. Påfågelblomman visste jag inte ens att den fanns. Den kanske trivs bättre på sydligare breddgrader. Men den är grön i alla fall, dvs. den lever:-)
    Älskar elskåpet och den läckra orange VW-bussen - gimme, gimme:-)
    Så duktig du är att olja in trädäcket även i år. Du hade verkligen betydligt sämre sommarväder än jag. Så i ditt fall är det lite förebyggande underhåll också.
    Mjau-katten liknar Trassel vars matte uppenbarligen inte väljer "Whiskas - om katten själv får välja";-)
    En härlig skyltmix! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  8. Snyggt skyltat, och en massa härliga färger! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Härlig skyltning!
    Elskåpet är jättehäftigt ... liksom Folkabussen!
    Kattungar har matlust ... ungefär som tonåringar!

    SvaraRadera
  10. Vilket läckert elskåp. VW bussen ser helt fantastisk ut. Jag vågar inte drömma om vad värdet är på den. Vinflaskans kork antar jag att innehållet var helt ok eftersom det kom från Italien :) Cuprinol får mig att tänka på en burk jag har som är över 30 år gammal… min granne kom över och frågade vad jag gjorde när jag oljade in ett bodgolv jag la om för 15 tals år råspånt. Jag fick ärva en dunk av min morbror. Du kan ju ana vad det luktade :) Lille Trassel så kul :) Blommor ja… men du brukar väl aldrig misslyckas 🤷🏻 Bred och bra skyltat 👌

    SvaraRadera
  11. Finare bitar för kräsna kattungar, "ler" Katter brukar ju tydligt tala om vad som gillas, tvärtemot hundar som knappt hinner känna någon smak innan allt är slukat i skålen. VWbussen ser exakt ut som min pappas, hög nostalgifaktor. Elskåpet var ett riktigt konstverk!

    SvaraRadera