tisdag 20 augusti 2024

tisdag med Trassel #3

 

Han gillar att sitta på min axel då jag jobbar vid datorn.
Han hoppar från sängen upp på ryggen av kontorsstolen och sedan är det bara ett litet skutt så sitter han där. 
När han tröttnat på det så hoppar han ner i knät och jag blir enarmad.



Lek och bus....



Tjoff så var han borta.

Det är många mikropauser under dagen. 

Busan fortsätter att morra åt mig, fast att jag är så nyfiken på henne. Men vi tränar på att träffas korta stunder. Sist så orkade jag inte lyssna på henne utan lade mig ner och somnade. 








8 kommentarer:

  1. Finaste lilla Trasslet ..och du har minsann fint mjukt sällskap vid datorn. Förhoppningsvis så blir Busan snart lite mildare inställd till Trasslet och vardagen rullar på mera älskvärt för de där två raringarna ni har.
    Fina foton, fint att bli delaktig.
    Jag älskar ju katter!
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  2. Den människa kan inte existera som inte smälter av små kattungar.

    SvaraRadera
  3. Älskade katter! De har mitt hjärta i alla lägen!

    SvaraRadera
  4. Så många härliga bilder på finaste lilla Trassel. Han är så söt.

    SvaraRadera
  5. Första bilden är en absolut höjdare. Han tittar ju faktiskt på skärmen och ser totalt koncentrerat ut på det som finns att se/läsa. En helt underbar bild.
    Tänker du berätta framöver varför han heter Trassel? Det vore roligt att veta. Är det du/din man som döpt honom eller de tidigare ägarna?

    SvaraRadera
  6. Alltså hur söt får man va? Ljuvliga bilder! Hoppas snart att Busan fattar att Trassel är helt ofarlig ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag blir alldeles svimfärdig av lycka när jag ser lilla Trassel. Och så härligt att han är en gosekatt så du äntligen kan få känna närhet o får klappa o njuta av en varm kattpäls, kanske några sträva pussar också! Kram

    SvaraRadera