fredag 16 augusti 2024

plommonträdet....

....har fått fnatt! I år producerar det hur många kilo som helst, känns det som. Jag har kokat sylt, jag har  
lagt in i Madeiravin - det finns nu flera burkar i frysen. Jag har delat med mig både av färska plommon och av de som jag har förädlat. 


Igår hade jag med en påse till min morgonpigga bloggvän. Vi träffades på en parkering strax efter klockan sju på morgonen innan jag skulle börja jobba.  Det var en bra start på dagen att få se glada Muffin och bästa Anki. https://ankisbildblogg.wordpress.com/


6 kommentarer:

  1. Grattis till alla plommon :) Du har fått alla mina. Jag tror jag får Max 15 st i år. Plommon i Maderia tog vi de sista infrysta förra veckan. Snacka om delikatess 👍 Önskar dig en trevlig fredag 🤗

    SvaraRadera
  2. Mums så gott! Och fint att mötas så där på morgonkvisten. Jag ska köpa ett nytt plommonträd, de växer så de knakar här och ger mycket frukt, har jag hört. Vi har ett som inte lever upp till ryktet..

    SvaraRadera
  3. Men så bra att jag tittade in här. Du gav mig en utmärkt idé. Plommon i madeiravin.
    Ha en fin fredag och så syns vi på tåget imorgon!

    SvaraRadera
  4. Alltså att träffas på en parkering klockan sju på morgonen - det kan bara handla om Anki och dig - hahaha:-)
    Så gulligt av dig att dela med dig och hon i sin tur delade med sig till Ugglebofamiljen. Skönt, för då slipper du ju kasta skörden. Sedan kan du ju alltid ta med dig plommon till dina kunder också.

    SvaraRadera
  5. Så gott med plommon, fint att du kan dela med dig, och jag håller med BP...att träffas kl 07 på morgonen, det kan bara riktigt morgonpigga göra!

    SvaraRadera
  6. Ligger lite efter i bloggläsandet ... men sitter här med ett leende när jag läser kommentarerna från BP och Susanne ... haha ... 7 på morgonen är ju inte såå tidigt! :)
    Tack för att du är min vän!
    Kram

    SvaraRadera